Mijn Peugeot 307cc benzine staat al 6 maand in de garage, omdat garagist oplossing niet vind ivm foutmelding uitlaatgas stoornis.
Hij had distributieriem vervangen en 2e hands gekuiste gevlakte cilinderkop vervangen en ook de olie.
-Zou de foutmelding kunnen zijn door dit herstel?
ik had dit ervoor niet en hij zegt van niet.
-Zou het kunnen dat het door de nieuwe olie komt? Misschien geen goede.
-Kan ik terugkrijgen van de verzekering of autobelasting gezien ik er niet mee reed en hoe bewijs ik dit, km teller foto of attest garagist?
-In Aug is er pas keuring, als hij nog in garage staat is uitstel niet mogelijk zeker, want is zo zeker afgekeurd.
-Kan ik er nog mee rijden of beter niet en komt die in noodloop daardoor?
Is een goede garagist voor carosserie, banden, remschijven enz, maar hij heeft gewoon geen materiaal/computers om de exacte oorzaak te vinden. Enkel zon bakje om de foutcodes te lezen zoals iedereen heeft. Eerst dacht hij dat er een fout in de stuurdoos zat, werd naar NL opgestuurd maar nog steeds foutmelding.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat is de foutmelding? waarom is de cilinderkop vervangen
als de cilinderkop is vervangen denk ik dat de vorige gescheurd is geweest ,zit je kathalysator niet vol met koelvloeistof
dit zijn de foutmeldingen :
P0420 Katalysator + P0172 (kan vanalles zijn)
Dit zei de garagist :
Hey ik heb info over uw auto. Het is slechte hoor. Van deze motor is alles kapot in de cilinderkop. Kleppen zijn krom (niet allemaal maar toch de helft) en de nokkenassen zijn ook kapot.
Best kijken we voor een tweede hands cilinderkop ipv alle onderdelen nieuw te kopen. Want de kop zelf kan ook gekraakt zijn.
Hoeveel heb je betaald voor die auto?
Dit werd vervangen :
Ik ben hier hoor.
Cilinderkop (gevlakt, gedruktest en gekuisd) 450
Opsturen 60
Cililderkopbouten 37.39
Koppakkingsset 178.60
Klepdeksel pakking 58.08
Distributiekit + waterpomp 225.93
Multiriem 37.27
Plus nog nieuw water en nieuwe olie
7 maanden
P0420 - 2e lamdasonde leest hetzelfde waarde als eerste lamdasonde. Dus katalysator stuk. P0172 - 1e lamdasonde leest te veel benzine uit dus probeert deze arm te laten rijden. Na een paar garages te hebben gevraagd was het antwoord snel. effe googlen ik denk een andere kathalisator eronder zetten
foutcode P0172 is een reactie van P0420
ik zit te denken er is veel gesleuteld aan deze motor toevallig geen stekkertje vergeten
Betreft de koelvloeistof in de katalysator is het zeker niet dat zegt de garagist.
Zijn reactie
Het is zeker dat niet. En ik weet dit doordat: als je de auto in tweede stand van de sleutel zet en je reset de fouten rijdt de auto perfect. Tot je het contact aflegd en terug start zit de fout er terug in en rijdt de auto slecht. Als je dan terug de sleutel in tweede stand zet en de fouten reset rijdt hij terug perfect. Ik heb al bij verschillende garages raad gevraagd maar geen enkel heeft dit al meegemaakt. Een ervan zij dat je de auto terug moet inleren. Maar daarvoor moet hij naar Peugeot zelf. Mag ik hem naar daar doen? Maar is ook niet zeker dat het zal opgelost zijn. Als het dit niet zou zijn zal ik vragen dat zij dan eens zoeken maar niet herstellen zodat ik weet wat het is.
7 maanden
Probleem is dat ik nu al minstens €1600 kost heb door die distributieriem, een nieuwe auto kopen lukt niet financieel, maar wil ik ook niet, is pas een nieuwe occasie en merkgarages gaan nog eens superduur zijn (auto kostte €3500 2e hands)
Reed eerst perfect tot de distributieriem vervangen werd en de uitlaatgas stoornis
7 maanden
Het LIJKT er op dat de distributieriem onjuist gemonteerd is geweest waarna schade aan de motor ontstond die vervolgens opnieuw niet goed gerepareerd werd.
7 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 maanden