Peugeot 307 2004: tikkende klepstoter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 140

zo'n 3 jaar geleden al een keer een topic gestart, toen leek met behulp van flushen getackeld te zijn. maar helaas het euvel is terug. nog een keer geflushed, mocht niet baten. vervolgens op advies van een peugeotspecialist een 1/2 liter ATF bij gegooid maar ook dat heeft niet mogen baten. Specialist geeft aan alle 16 klepstoters te willen vervangen (+snaar en waterpomp) maar dat is bij elkaar nogal prijzig. De tik is nogal duidelijk bij warme motor die al even stil staat. Zou het te doen zijn om de bewuste klepstoter te lokaliseren en alleen die vervangen? of is een 2e hands kop met stoters en alleen de stoters wisselen een idee? hoor graag jullie advies in deze.

duuzend

Geplaatst door duuzend (60) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

2 maanden geleden - Plakkie

Het beste is natuurlijk alle stoters in een keer te vervangen.
Maar waarom niet gewoon mee doorrijden.
Een maat van mij rijd al 10 jaar een 307 en de stoters tikken vanaf de aanschaf.
De teller gaat richting de 355.000Km
Ik rij zelf een zelf een 207 die ook al jaren bij stationair draaien tikt.
Maar volgens mij is dit ook een kwaaltje van deze motoren en je bent niet de enigste.
Persoonlijk zelf zou ik mij er niet zo’n druk om maken.

1 maand geleden - duuzend

ok, inmiddels van het garagebedrijf te horen gekregen dat de motor niet in de soep zal lopen met deze tik. gelukkig wordt ik ouder en gaat mn gehoor ook achteruit. probleem lost zich 'vanzelf 'op. dank voor de bijdrage Plakkie!

check

Beste antwoord, geplaatst door

1 maand geleden - Mitchwell

Wat Plakkie zegt. Zelf heb ik een EW7 die erg lijkt op de 2.0 die in de 307 ligt. Je kan eens een additief bij de motorolie doen tegen tikkende kleppen. Regelmatig olie verversen helpt ook. Wat ook vaak helpt is eens een halfuur hoger in de toeren rijden, dan bouw je oliedruk op en "flush" je de stoters, dan is het tikken vaak even weg.

    Dank Mitchwell, ik ga dat hoge toeren rijden ook nog een keer proberen. De additieven en de flushes had ik al gedaan. Er wordt nog geen 5000 km per jaar met de auto gereden dus op basis van km's is verwisselen van de olie niet vaak nodig maar ik probeer het om de 2 jaar te doen. - duuzend (60), 1 maand geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum