Er zijn in mijn computer 3 storingscode,s opgeslagen namelijk p0113-p0338-p0444,ik weet wel wat ze betekenen maar heeft iemand ervaring met deze storingen gecombineerd (kabelbreuk -massa-) of moet ik deze los van elkaar oplossen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Altijd even de klachten/symthomen erbij vertellen.
Na wissen komen ze terug?
Oiram
Auto rijdt schokkerig bij laag toerental en neemt gas niet soepel op de codes zijn na het wissen niet meer opnieuw uitgelezen heb zelf geen uitleesapparatuur (ik ben wel bezig met een code lezer nl de maxidiag voor franse auto,s maar deze werkte niet op mij auto ,is geen obd 2 dus de keuze wort al moeielijk))
15 jaar
Zonder de computer uit te lezen word het toch lastig.
Ga je vaak verkeerde dingen verv./doormeten.
Het kan zelfs zo zijn dat er deze keer geeneens een fout is opgeslagen.
Dan zou ik als eerste de bougies eens contr/verv.
Ik zie ook net dat er LPG in zit, ik neem aan dat je op benzine ook dezelfde klachten hebt?
Oiram
Oiram
Bougie,s zijn pas vern en de klachten zijn op benzine het zelfde.
15 jaar
Vraag 1:
Hoe staat het met de ontstekening, m.a.w. even bobine checken of spenen nog goed zijn.
Vraag 2:
Wat voor soort olie zit er in deze motor ? 10W40 toevallig ? Dan flushen met Forte o.i.d. en daarna afvullen met een 5W40 volgens juiste specificatie.
De bobine zit er een half jaar nieuw op,de motorolie is 10w40 maar kan dit de storingscode,s veroorzaken zoals vermeld.
15 jaar
Hoi
Ik hoop dat je hier nog wat aan hebt.
P0113= IAT Sensor 1 Circuit High Input
p0338= Crankshaft Position Sensor A Circuit High Input
p0444= EVAP Emission Control System Purge Valve C Open
Voor de zekerheid even alles wissen en dan nog eens kijken.
15 jaar
P0113=inlaatlucht temperatuur sensor /kan de storing veroorzaken
P0338=bdp sensor/ acht de kans niet groot dat dit de oorzaak is
p0444= dacht ik de brandstofdamp klep. Deze afsluiten en kijken of het probleemover over is.
Maar als de storingen niet terug komen na ze gewist te hebben en je hebt wel het probleem terug dan ligt de oorzaak waarschijnlijk niet in die richting.
De verkeerde olie kan de storing ook zeker wel veroorzaken. 5W40 is goed maar soms doe ik wel eens 0W30 er in. De klepstoters kunnen de oliedruk niet goed kwijt en drukken dan in koude toestand de kleppen net iets open. Hoe dunner de olie in koude toestand hoe beter de klepstoters werken. LET OP in koude toestand !! Alsie warm wel goed rijdt zal de storing hier WEL aan kunnen liggen.
PT nieker
Nog een tip w.b.t. de olie, flush de motor voor het verversen even met forte, heb hier vaker goede resultaten mee gehad.
W.b.t. het schokken nog even de beroemde vraag, doet ie dit alleen op LPG of ook op benzine ? Als het op beide is en alleen met koude motor ben ik het 100% eens met PT nieker, klepstoters probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar