close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: storingscode P1687

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d

Heb hier een peugeot partner 1.9d van 2003 die kwam met het probleem dat hij geen spanning had op zekering nr.1.
Deze zekering is van voorgloeisysteem en had gewoon slecht contact, probleem opgelost en omdat ik accu losgekoppeld had storingscodes uitgelezen en gewist.
Hierna als ik motor start gaat lampje van motorstoring niet meer uit en als ik hem uitlees krijg ik code P1687; nummer computer pomp komt niet overeen met nummer van ECU.
Tot hier vrij logish alleen zit er geen computer op de pomp, het is nml geen drive-by-wire maar nog een conventionele pomp met een gaskabel eraan.
???? Heeft er iemand meer info over de code oid, in mijn autodata-boek en ook bij de dealer geven ze bij deze auto deze code niet op.

Geplaatst door

autobedrijf schijf (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verwijder zekering F2 uit de BSM. Mag er niet in.

GOVA 0
badge

15 jaar

Ok te laat Gova was me voor, voor het geval het niet helpt,

Zekering 2, mag er niet in. Check dat eerst even. Ik weet dat er ooit eens iets over geweest is dat de startblokkering van slag raakt als er ergens een zekering te veel in zit. Ik kan het even niet precies uitleggen maar zeker het proberen waard.

Zekering 1 > F1 10A +CC voorgloeimodule - snelheidssensor - schakelaar achteruitrijlicht - beveiligingsmodule 3 relais - elektronische eenheid motor (DW8B)

Ik zou de andere circuits ook even nakijken,

Wat betrefd je stelling over de computer op de pomp heb je gedeeltelijk gelijk,

Inderdaat geen drive by wire maar een gaskabel.

Op de stopklep op de brandstofpomp zit een soort module die communiceert met de ECU om de startblokkering vrij te geven tijdens het kontakt aanzetten/starten. Uw uitleesapparaat noemt de module de computer van de pomp en hij zegt eigenlijk dat de ontgrendelingscode niet herkent wordt.

Verder wordt bij deze pomp de inspuitvervroeger door de ecu geregeld, dus helemaal conventioneel is hij niet.

Ik denk dat je geluk hebt dat hij nog aanslaat. Bij deze auto raakt de kabelboom bij de accu en luchtfilter wel eens beschadigt met als gevolg dat er mogelijk een draadverbinding tussen ecu en pomp onderbroken is. Ook de module op de pomp geeft wel eens de geest . Ik zou dus de bedrading doormeten, een schema kan ik je niet geven maar als je de laatste 8 cijfers even post dan kan ik je wel zeggen welke draden je moet meten.

Vraagje, was de zekering geoxideert of was hij te warm geweest ?

Zekering 2 uit de zekeringkast onder motorkap verwijderd, codes gewist en motor gestart; lampje motorstoring blijft branden maar als ik codes opvraag geen foutcodes... van de regen in de drup?
Ik had vantevoren via eobd codes uitgelezen en dan krijg ik ook geen foutcodes.
btw, auto start, loopt en doet alles verder gewoon goed.
@ peugeottechnieker, zekering die er nu bijgeleverd word is niks aan te zien maar volgens mij heeft de ww hem al vernieuwd.
Kabelboom nagelopen en is zover ik zo op het 1e gezicht kan zien nergens beschadigd.

Wis de storingscodes.
Koppel de accu los. 3 minuten
Lees de storingscodes uit en wis ze voor zover aanwezig.

GOVA 0
badge

15 jaar

Dank voor het meedenken, accu losgekoppeld en na 5 minuten terugvastgemaakt, storingscodes opgevraagd/gewist; probleem opgelost.

Deze auto wilde vanmorgen weer niet aanslaan en volgens klant brandde toen het gloeilampje en MM-lampje niet, zojuist ernaartoe geweest en zoals zovaak werkt alles weer nu, toch even codes uitgelezen en krijg code P0215 ; brandstofsolenoid, storing in circuit.
Ik heb aan peugeottechnieker het chassisnummer gemaild om erachter te komen welke draden ik moet controleren zoals hij adviseert.
Ik wilde toch even reageren via dit topic om de rest op de hoogte te houden en als ik een oorzaak heb gevonden laat ik het weer weten.

Auto startte vanmorgen weer niet en ik krijg niks terug op mijn mail (mss op vakantie?) dus via deze weg, kan iemand mij helpen aan een schema van deze auto?
Laatste 8 posities v.h. chassisnummer : 96010848.
bvd, Sjef.

Hallo, is iedereen op vakantie?

Net terug van werkvakantie en las je noodkreet. Helaas............ de peugeot-site ligt er op dit moment uit, dus nu niet mogelijk om bij de schema's te komen.

hans4074 0
badge

14 jaar

Geen haast want de auto rijd voorlopig weer zonder problemen, maar ik heb zo een vermoeden dat hij weer wel een keer zal bellen.
Maakt niet uit wanneer maar ik zou erg blij zijn met een schema.

Hartelijk dank voor het schema! Zodra er nieuws is over deze storing laat ik het hier weten, voorlopig rijd klant probleemloos.

Probleem gevonden! Auto kreeg zoals verwacht steeds vaker problemen en het blijkt veroorzaakt te worden door een fiscaalbox die in de auto gemonteerd zit maar helemaal niet meer gebruikt wordt. Deze werkt als een soort van startblokkering, als het sleuteltje niet herkend wordt door de fiscaalbox komt er geen spanning op zekering nr. 1. Deze "prachtige" voorziening wordt maandag uitgebouwd. Iedereen bedankt voor de medewerking!

Nu maar hopen dat de rekening fiscaal aftrekbaar is!
Inderdaad een "prachtige" voorziening....het kan je heel wat hoofdbrekens kosten.

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.