Peugeot 406 1.8 break LPG G3: Stotteren en afslaan op gas

Bouwjaar: 1997

Sinds 4 maanden rij ik een Peugeot 406 met een G3 gasinstallatie van AG. Zo'n G3 installatie start altijd op benzine en gaat dan na verloop van tijd over op gas.
Dit is tot verleden week altijd goed gegaan. Nu echter wil de wagen op gas niet meer goed rijden. Hij start op benzine, maar zodra de motor op gas overgaat stottert deze enorm en slaat bij laag toerental zelfs af. Op de snelweg gaat het goed zolang er flink gas wordt gegeven. De wagen heeft dan ook voldoende vermogen, maar zodra het gas wat losser wordt gelaten begint het gestotter weer. Wie ket dit probleem en heeft een oplossing?

pgommers

Geplaatst door pgommers (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

klinkt mij in de richting van de injector, dat is dat ding waar de vier slangetjes van de verstuivers samenkomen in één, die zal wel lekken waardoor hij teveel brandstof krijgt.Succes Oldtimer.

pgommers (0), 20 jaar geleden

Voor mijn gevoel zou ik zeggen dat de motor te weinig branstof krijgt, omdat hij af wil slaan. Maar ik ben dan ook niet technisch. Ik ga morgen uitzoeken of deze injector inderdaad lek is. Bedankt voor de suggestie. Ik hou je op de hoogte.

autobalk (0) PRO, 20 jaar geleden

Ik heb ook een 406 break met AG G3
Deze liep stationair steeds onregelmatig na kleppen stellen rijd
hij weer uitstekend

pgommers (0), 20 jaar geleden

In mijn geval was het toch de injector zoals Oldtimer al aangaf.
Vandaag naar een gasinbouwstation geweest en daar hebben ze de software gereset. Probleem (voorlopig) verholpen. Injector is inderdaad lek, maar nog niet zodanig dat hij direct vervangen moet worden. Oldtimer, bedankt.

pgommers (0), 20 jaar geleden

Daar ben ik weer. Probleem was inderdaad (voorlopig) opgelost.
Inmiddels is het probleem weer helemaal terug. De injector is er dus ernstiger aan toe dan werd verondersteld.
Nu is mijn vraag: Kan ik deze injector zelf vervangen door een 2e hands injector? Deze dingetjes zijn nl. erg duur. € 265,- excl. BTW, en dan moet hij nog worden ingebouwd. Staat er continue gasdruk op dit apparaat? Hij zit achter de verdamper.

oldtimer (0) PRO, 20 jaar geleden

Ja er staat een continue druk van dampvormig gas op maar dat stopt als het op is dus na de verdamper.Voorzichtigheid is geboden.Open vuur e.d.En na vervanging moet de Gascomputer worden gereset. Dus laat het maar doen en 2e hands vind ik ook twijfelachtig want dan weet je het nog niet zeker.

pgommers (0), 20 jaar geleden

Dus toch maar niet zelf doen. Ok, bedankt voor je advies. Ik ga morgen een afspraak maken.

autobalk (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik heb vandaag ook een 406 met ag dgi installatie
Tijdens opwarmmfase houd hij afen toe in en hij stopte er vanmiddag steeds mee tot hij wat op temperatuur kwam
Soms tijdens het rijden heb je het gas pedaal op een stand en
is het of er geen brandstof of onsteking komt vanaf ong 2500
zakte hij naar ong 1250 en pakte dan weer op en zakte dan weer af De lamda sensor werkte zeer traag ik heb die stekker erop en eraf gedaan nu werkt hij weeer sneller maar sloeg wel weer een paar keer af onderweg
Ik heb de gasklep even gewisseld met een goed werkende maar dat maakt niet uitOp benzine leek ik het ook een keer te voelen maar ik weet het niet zeker

autobalk (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb een tijdje terug de map sensor en de lpg injector vervangen en hij doet het weer perfect Waren eigenlijk twee storingen

milas (0), 17 jaar geleden

Waar zit de map sensor bij een 406 1.8i 90 pk blok?

autobalk (0) PRO, 17 jaar geleden

Aan de achterkant onder van het inlaatspruitstuk ,kan je er net afhalen

sel (0), 17 jaar geleden

[quote=autobalk]Aan de achterkant onder van het inlaatspruitstuk ,kan je er net afhalen[/quote]
Zit daar de map sensor van 406 1.8 8klepper? Hoe zit dat ding er uit, ik kan het niet vinden? Moet inlaatspruitstuk eerst verwijderd worden? Achter de in laatspruitstuk op het blok zie ik een stekker met 1 draad Is dat het of is dat soms de koelvloeistof temp sensor?
alvast bedankt voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum