Ik ben een alarm aan het inbouwen in mijn 406. Nu moet ik het alarm aansluiten op het deurcontact (deur open, alarm aan). Probleem is dat ik van binnen uit niet bij dat deurcontact kan komen. Wie weet waar, en wel draadje ik daarvoor moet hebben?
Uiteraard wil ik ook de centrale vergrendeling op het alarm aansluiten. Weet iemand of daarvoor de bedrading van het alarm helemaal naar de servo motor in de deur gebracht moet worden, of kan ik ook ergens onder het dashboard een draadje aansluiten. Zo ja, welke?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Natuurlijk weet ik dat alleen niet op zaterdagavond en zo uit mijn hoofd.Als ik er aan denk zoek ik het morgen even voor je op, moet toch nog even op de zaak zijn.
Op zondag nog werken? Dan moet je wel erg veel van je beroep houden. Maar als je er aan denkt zou dat fijn zijn. Nu reeds bedankt!
20 jaar
lees nu je mailtje en denk ineens "vergeten"sorry Oldtimer.
Ik was even aan de auto van mijn zoon, daar heb ik een week of 3 geleden een cabrio'tje voor gekocht en die moet natuurlijk eerst topklasse zijn voordat hij hem weer stuk mag maken.
Ach, kan gebeuren. Voor de deurcontacten heb ik al een oplossing gevonden. Is wel een omweg, maar werkt prima. Ik heb de geschakelde massa draad van het binnenlampje achter gebruikt. Moest alleen een stuk draad naar voren trekken, maar dat moest toch voor de schakelaar van de kofferbak.
Dus het gaat nu enkel nog om de centrale vergrendeling. Ik ga zometeen weer met een multimeter aan de slag, misschien heb ik geluk en vindt ik de goede.
20 jaar
volgens mij zit de centrale van die van jou nog rechts achter het dashboardkastje op een apparte steun even het onderbekledingdeel met de 3 druknagels losmaken en dan zie je hem zitten,dan kun je met een proeflampje even op de aasluitingen gaan,andere kant van het lampje aan massa en dan zie je vanzelf de vergrendeling gaan, het is een grijs kastje merk kiekert.
Gisteravond nog eea doorgemeten. Kon niets vinden. Nu lees ik je bericht pas en uiteraard heb ik gister aan de verkeerde kant zitten meten. Zal het vanavond eens bij het dashboard kasje gaan zoeken.
20 jaar
Gevonden!!!!! Bedankt Oldtimer! Inderdaad, achter het dashboardkasje zit dat kasje (grijs) merk kiekert. De aansluiting daarop heeft 9 contacten. Uit een electrisch schema van de autovraagbaak van kluwer op cd heb ik kunnen opmaken dat ik nummer 6 en 9 nodig heb. Weet zo even niet meer welk open en welke sluiten is. Maar dat is zo te testen.
Zonder jouw advies had ik waarschijnlijk de hele zekeringkast eruit gesloopt. Toppie!
20 jaar
Dat schema van die 9 contacten kan ik erg goed gebruiken! Zou je die hier neer kunnen zetten? Ik heb geen Kiekert maar een Bitron. Maar volgens mij zijn die hetzelfde. Bij voorbaat dank.
20 jaar
Bitron heeft volgens mij met de koeling te maken of met de snelheidsmeter, kijk eerst maar even (trek de stekker er maar eens af en kijk wat het dashboard doet.)
Wanneer ik de stekkers uit het kastje haal, werkt de cv niet meer. Hij zit in de deur van de bestuurder vlakbij de deurmotor. Ik neem dus aan dat dit het stuurrelais is?
20 jaar
De centrale van de deurvergrendeling zit bij de 406 oude type rechts achter het dashboardkastje.In de deur zit alleen de aansturing van de ruiten tenzij de auto wat jonger is(multyplex bedrading)dan is het een eigen deurcomputer.
Ja oke, maar ik bedoel hier een 106. Had ik beter in het eerste bericht kunnen vermelden.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar