Peugeot 406: stotteren vanaf 2500toeren

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 20 hdi 80kw

probleem: onze 406 van 2001 begint bij 2500 omw. te stotteren en het vermogen valt weg.Uitgelezen maar er kwam niks uit Als het probleem zich voordoet en men rijd niet slaat de motor met geweld af en het lijkt of hij door de inlaat terug spuugt als de turboslang er af is.
drukken gemeten hogedrukpomp bij 3000 omw. 1200bar. stationair 300bar.
iemand een idee want ik krijg er een punthoofd van.bvd.

peugefiel

Geplaatst door peugefiel (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

andreas08 (0) PRO, 16 jaar geleden

drukken meten bij 2000 /3000 en 4000 toeren de retourstroom controleren indien mogelijk als het stroomt is een injector defect
als je deze gegevens hebt even langs bij een dealer of alle waardes correct zijn

peugefiel (0), 16 jaar geleden

Hallo Andreas de druk bij 2000 weet ik niet zo net maar ik kan de motor niet boven de 3000 omw. krijgen.We hebben de terugvoer van de brandstof gemeten naar de tank tijdens draaien van de motor is deze ruim voldoende.Bij draaiende motor hebben we de retour gesmoord waardoor deze tot 5 bar opliep maar de motor wordt bij 3000omw gesmoord.

AR 67202 (0) PRO, 16 jaar geleden

Als de motor stopt met accellereren bij 3000 toeren, zeg maar dat hij in noodloop staat. Dan is er zeker een storing uit te lezen... Is dit bij de dealer gebeurd?

peugefiel (0), 16 jaar geleden

[quote=AR 67202]Als de motor stopt met accellereren bij 3000 toeren, zeg maar dat hij in noodloop staat. Dan is er zeker een storing uit te lezen... Is dit bij de dealer gebeurd?[/quote]
Hallo de motor gaat niet in de noodloop en het motormanagement lampje gaat ook niet aan. Hij is bij de peugeotdealer uitgelezen, hierbij komen geen storingen naar boven.

AR 67202 (0) PRO, 16 jaar geleden

is je uitlaat niet verstopt? Laat'm eens losmaken voor de eerste demper. Draait de turbo nog?

peugefiel (0), 16 jaar geleden

Hallo de uitlaat is niet verstopt. We hebben de kat er uit gehad en dan doet hij ut zelfde.De turbo druk is ok.De waste-gate werkt ook net zoals de egr klep.
We hebben de getande riem er nu af, deze is tot bijna 2derde in breedte afgevreten. De waterpomp voelt ook niet
helemaal ok. Het lijkt of de riem op de rugzijde verbrand is en een stuk dunner. Nu effe wachten tot maandag op nieuw spul. Bij deze toch vast bedankt voor de reacties. Hopelijk lijd dit tot een oplossing.

peugefiel (0), 16 jaar geleden

Hallo mensen, het probleem lijkt opgelost. De distributie riem vervangen daar de oude waarschijnlijk te veel rek had en ook nog een tand versprongen. Dit wordt door de computer tot op zekere hoogte gecompenseerd en lijkt het als de motor loopt of er niks met de timing mis is en dus geen noodloop en dus geen storing uit te lezen. Wijze les uit dit alles; al geeft de computer geen storing ga toch bij het begin beginnen zoals riem, compressie timing kleppen. Toch bedankt voor het meedenken groetjes Jack

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum