Hallo,
Mijn Peugeot 205 Roland Garros uit 1991 stottert en valt uit tijdens het rijden. Ook heb ik een probleem met een hoog toerental als de motor stationair draait.
Dit alles gebeurt niet altijd. Als ik aan het rijden ben kan de auto ineens inhouden, alsof de motor ermee wil stoppen. Als ik dan de koppeling intrap stopt de motor ook echt. Als ik voor een stoplicht sta te wachten en de motor is warm kan het toerental ineens oplopen tot soms zelfs 2200 toeren.
Daarnaast ruik ik af en toe een benzine lucht als ik aan het rijden ben.
Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Alle hulp is welkom!
Theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat deze auto hoognodig toe is aan een servicebeurt. Dit zijn erg veel storingen en symptomen. Advies< laat hem eens beoordelen via een servicebeurt/
S6 Ralf
Dat is een snelle reactie!
Ik heb zelf al het luchtfilter vervangen. Daarnaast heb ik het oliefilter met nieuwe olie en nieuwe bougies klaar liggen om erop te zetten.
Er zit nog genoeg olie in en de olie is niet heel erg vies hoewel ik het toch ga vervangen.
Daarnaast wil ik, met remmenreiniger, alle contacten van de sensoren en massa kabels schoonmaken. Ik weet niet of dit verstandig is.
Bedankt voor de tip!
14 jaar
Dat kun je doen maar ik denk niet dat of weet wel zeker dat daar het probleem niet mee is opgelost , laat er nu eens iemand naar kijken die er verstand van heeft want het is vanachter mijn beeldscherm niet op te lossen
succes jan
ID, niets aan toe te voegen. Met de beste bedoelingen; jijzelf als particulier kun jij niet vaststellen wat er moet gebeuren aan je auto. Laat een servicebeurt of een inspectie o.i.d. uitvoeren en vraag hierover advies.
W.
Ralf
Ik heb de ECU uitgelezen. Hier komen de volgende waarden uit:
42: Injector
32: Mengselregeling
31: Mengselregeling
Ik heb er een Bosch MA2.2 ECU op zitten.
Daarnaast kwam ik er achter dat het hitteschild er niet op zit. Dit betekend dat wanneer de airflow vanuit buiten te koud is er geen warme lucht aangezogen kan worden van de motor. De motor wordt ook niet warmer dan ongeveer 70 graden op mijn temperatuur metertje.
Ik begrijp dat ik een particulier ben, maar ik ben niet helemaal onwetend. Daarnaast wil ik het zelf eerst uitzoeken voordat ik er heel veel geld tegenaan ga gooien om het door een professional te laten doen. Aangezien mij verteld is dat het aan zoveel dingen kan liggen dat ze er meer dan een paar uur naar moeten kijken voordat ze iets weten en ik al van heel veel 205 eigenaars gehoord heb dat het echt zoeken is naar de oorzaak wil ik toch zoveel mogelijk uitsluiten.
Als ik weet wat het niet is komt ik vanzelf op het punt wat het wel is. En zo niet, dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb. Dus alle hulp en tips zijn welkom!
Alvast bedankt.
14 jaar
Hallo,
Inderdaad, alles wat je zelf kunt uitsluiten is meegenomen.
Met eigenaars van zo'n zelfde auto praten, is verstandig. Maar vaak hebben ze het dan over hun symptomen die er "wel op lijken". En wordt je daardoor op een dwaalspoor gezet.
Heel veel geld hoef je er niet tegenaan te gooien, als je duidelijk tevoren verteld dat je wil weten waar je aan toe bent, voordat er onkosten gemaakt gaan worden.
Een korte inspectie van zeg maar 1 uur, brengt al veel naar boven.
Laat hem anders APK keuren, evt. benzinelekkages, of te hoge CO- waarden komen echt wel naar boven.
De temperatuurmeter op je dashboard is geen precisie instrument. 70°C is vrij laag. Zit er wel een thermostaat in, of staat deze open?
W.
[url=http://img35.imageshack.us/i/70628755.pn...][img]http://img35.imageshack.us/img35/8494/70...[/img][/url]
3 = Bosch Mono Motronic MA3.0
5 = Behalve Magneti Marelli AP/Bosch MP3.2
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar