close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Verwarmings aanjager blijft in de hoogste stand staan.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Wie kan mij vertellen wat mogelijk de reden is waarom de aanjager van mijn Peugeot 205 1999 in de hoogste stand blijft staan.
De aanjager blijft in al zijn draaistanden van het bedieningspaneel op zijn hoogtse stand blazen. links zowel als rechtsom. De knop draait gewoon en de het zichtbare gedeelte, bedieningsknop is niet defect en is goed gemonteerd rekening houdend met de uitsparing in de bevestiging van de knop.
Het hele paneel al uit elkaar gehaald, tot op dat printplaatje waarop de draaischakelaar zit. Daar is op het oog niets te zien. De zekering F2 gecontroleerd welke goed is.

Wie o wie kan mij daarover iets meer vertellen hoe dat opgelost kan worden.

Geplaatst door

Pakreel (415)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kachelweerstand defect.

[quote=fordmonteurtje]Kachelweerstand defect.[/quote]
Hoi Fordmonteurtje,

Bedankt en dat op eeste kerstdag.
Zou je me ook kunnen zeggen waar die kachelweesrtand zit. Zit deze op dat printplaatje waar die draaischakelaar voor de aanjager op zit ?

Pakreel 415

14 jaar

Nee dat is hem niet, ik dacht dat hij onderhet dashboard kasytje zit, maar je moewt even wachten tot iemand vna peugeot langs komt en je de exacte locatie verteld.

Bij 205 zit de weerstand onder in het kachelhuis, te bereiken langs de zijde van het gaspedaal met een kort kruiskopstompje de 2 kruiskopschroefjes los te draaien. Het is een "op het gevoel" werkje, want de ruimte is beperkt.
Maar ehhh....k'ben niet zo goed met jaartallen en modellen: is het wél een 205???????

hans4074 0
badge

14 jaar

[quote=hans4074]Bij 205 zit de weerstand onder in het kachelhuis, te bereiken langs de zijde van het gaspedaal met een kort kruiskopstompje de 2 kruiskopschroefjes los te draaien. Het is een "op het gevoel" werkje, want de ruimte is beperkt.
Maar ehhh....k'ben niet zo goed met jaartallen en modellen: is het wél een 205???????[/quote]
Bedankt voor je reactie naamgenoot en natuurlijk ook Fordmonteurtje.

Ik zal ermee aan de slag gaan en zal je het resultaat laten weten.
Het is een Peugeot 205 1999

Pakreel 415

14 jaar

We wachten af!

Dan is het in ieder geval 1 van de aller-aller laatste 205 generations geweest!

hans4074 0
badge

14 jaar

Het is gelukt, precies zoals je het zei.
Overigens heb ik het verkeerde bouwjaar opgegeven merkte ik na je opmerking, het 205-je is van 1998.
Het is een generation waar een mddenconsole op zit en dan kom je niet bij de kachelweerstand.
Dat betekent in het bakje waar de radio in zit 2 moeren losnemen, 2 schroeven losnemen van het plaatje waar de hoes om de versnellingspook op zit. Als dat plaatje los is de moer losdraaien die de console verder nog vasthoudt.
De console iets naar achteren trekken en naar de rechts duwen. Nu kan je de console een beetje bewegen waardoor je werk- en bewegingsruimte voor je hand krijgt. Dan rechts langs het gaspedaal helemaal onderin in het kachelhuis zit de weerstand. De schroefjes losmaken zoals hiervoor omschreven zonder de stekker lost te maken.
De weerstand wegnemen en de stekker los maken. In omgekeerde volgorde monteren.

hans4074 bedankt

Pakreel 415

14 jaar

Als je eenmaal weet hoe het zit, kan het ook zonder losnemen van alles wat je nu hebt losgenomen. De flap van de middenconsole aan de zijkant bij het gaspedaal is redelijk flexibel (bij warmer weer!).....haha.

Geen dank, en bedankt voor je terugkoppeling!

hans4074 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.