auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: stottert, hoog stationair en valt uit.

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

hoi,

mijn vriendin heeft een peugeot 205, 1.1 benzine van het jaartal 1991. de auto heeft maar 134.000km gelopen maar heeft sinds de vorige eigenaar al het probleem.
het probleem is als volgt.

de auto stottert, zowel op stationair als op een vast toerental als er een constante snelheid gereden wordt. alleen als ik doortrek met de auto doet die het niet.

hij heeft bij koude motor een stationair toerental van +/- 3000 toeren en valt soms terug totdat die uitvalt. hierbij moet ik zeggen als ik de auto in stand 2 zet, vlak voor het starten begint de stappenmotor oftewel het stationair toerental regelaartje gelijk een gek op en af te gaan.

starten moet met gas geven gebeuren.

lampje van de katalysator gaat branden. ook maar met momenten. soms wel soms niet.

bij garage laten uitlezen en gaf geen fouten weer.

heb het volgende al vervangen.
lambda sonde
stationair toerental regelaar
gasklephuis met ingebouwde gasklep positie sensor.
rotor met verdelerkap
bougie en bobinekabel
alternator oftewel dynamo

heeft door mijn broer ( de vorige eigenaar ) een nieuwe benzine filter gehad.

de garage ( al ondertussen verschillende geweest ) heeft ook geen flauw benul wat het kan zijn maar ondertussen moet ik ze wel betalen voor iedere keer dat zij iets doen. daarom maar het idee, als je het zelf doet, doe je het meestal beter.

hopelijk kunnen jullie mij helpen. alvast bedankt voor de informatie.

Geplaatst door

jean christophe (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij is dit een Bosch systeem .
Dan ben ik bang dat de smoorkleppotentiometer stuk is.
Om dat op te lossen zul je deze moeten vervangen, en van de sloop zijn ze meestal ook stuk, maar er liggen genoeg.
Denk erom van de 1300 cc zijn anders.
Gewoon net zo lang proberen tot je een goeie hebt,Citroen ax had deze ook.
Succes Oldtimer.
Las net dat hij al eens vervangen was,was dat voor een nieuwe??

oldtimer 0
badge

17 jaar

Ik denk ook aan de smoorklep pot meter, en nog even dit, het gaat hier om de modellen tot 1993 daarna is er een ander (bosch) of(magnetie marrelie) systeem gemonteerd en is de smoorklep pot meter anders.

Let verder goed op dat de gaskabel zowel en warme als in koude toestand voldoende speling heeft,anders werkt het stationair kontakt in de stationair toeren regelaar niet.

verder zijn de massa aansluitingen op motor en carosserie erg belangrijk,mischien even goed schoonmaken ??

Dit verhaal komt mij erg bekend voor: mijn vriendin rijdt nu in mijn oude peugeot 205; ook bouwjaar '91. Ik heb het probleem dat hij veel stottert en volgens mij erg veel zuipt. Het rode lampje van (volgens mij de kat) blijft branden. Heeft iemand misschien nog nieuwe inzichten in dit probleem?

thijs11390 0

16 jaar

Nee Thijs, niets nieuws onder de zon met deze "bijna"oldtimers.

oldtimer 0
badge

16 jaar

heb 2 jaar geleden een 205 gehad met zelfde probleem,was massakabel op versnellingsbak die net niet af was ,was een tijdje ervoor nieuwe koppeling gestoken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.