Ik heb een probleem met het sturen van mijn peugeot 205 uit 1992.
Het sturen gaar de laatste tijd steeds moeilijker , zwaarder in de bochten. Met name in een rechter bocht is het voortaan zwaar sturen. Hoe scherper de bocht gemaakt moet worden hoe zwaarder te sturen.
De kruiskoppeling van de stuurinrichting voelt goed aan en heeft naar mijn mening geen speling, lijkt wel droog en daarom ingespoten met flink wat sileconespray. ik had geen WD40.
Ik heb al eens gelezen dat de kruiskoppeling vast kan zitten en met wd40 los te krijgen is. Zou dat nog een oplossing kunnen zijn misschien?
Kan het ook een uitlijnings verhaal zijn of het stuurmechanisme onder de kruiskoppeling?
Hopelijk kan iemand zijn ervaring delen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de kruiskoppeling vast, dan stuurt de auto zwaar met "schokjes"...stukje licht punt, dan weer een stukje zwaar punt. Het beste te controleren door de voorwielen vrij te hangen van de grond en stuur te draaien.
Voel je dan zware punten tijdens het verdraaien, dan grote kans dat de kruiskoppeling vast zit. Vernieuwen is dan de beste optie!!!
Komt inderdaad regelmatig voor en wil je het zeker weten, dan het stukje stang waar kruiskopp. in zit demonteren en testen.
Dank je voor het antwoord. Ik zal hem eens omhoogzetten of ik een zwaar draaipunt kan ontdekken.
Iets anders, weet u zo de klepspeling, want ik lees 0.2 in en 0.4 uit maar ook 0.15 in en 0.25 uit....
Nu weet ik niet welke ik aan moet houden.
15 jaar
Dit is niet meer actueel omdat de peugeot is verkocht.
Bedankt voor het meedenken.
Topic gesloten.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar