Peugeot 607: stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2HDI136

Ik heb volgend probleem:
Bij mijn 607 2HDI136begint er zich langzaam een olielekje te vormen. Rechts onder de motorkap nabij het expantievatje van de koelvloeistof lopen die 2 hogedrukslangen met elk een tussenstuk in rubber. Langs de ene kant zijn die rubberslangen gewoon aangespannen met machiene-spanbandje. Op één plaats waar zo'n spanringetje zit wordt het nat van de olie. Mijn vraag is dus: Kan dit opnieuw, lokaal, aangekrompen worden in de garage? Of moet ik beter direct een hele nieuwe slang plaatsen? Dat is een heel gedoe en zo'n hogedrukslang is niet goedkoop...
Dank voor elke info
Werner

peugeotfan

Geplaatst door peugeotfan (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Nieuwe slang.

peugeotfan (0), 11 jaar geleden

Ik heb net gekeken op de public servicebox van peugeot en heb de tekeningen gezien van het ganse systeem. Dat lekje zit in de retour van het stuurhuis naar het reservoir toe. Daaruit leid ik af dat er op die plaats geen hoge oliedruk aanwezig is en dan is het probleem zeer eenvoudig op te lossen door een gewone nieuwe klemband aan te brengen.Klopt dit?
Graag een reactie hierop.
Werner

kaleido 1 (1715) PRO, 11 jaar geleden

Je kunt het proberen , niet geschoten is altijd mis.
Maar hoe is de staat van de slang op die plek , gescheurd ?

peugeotfan (0), 11 jaar geleden

Ha,bedankt voor de reactie. Neen de slang is niet gescheurd,en lijkt tevens nog altijd goed aangespannen. Ik heb net een gewone spanring bij aangebracht en zal nu een tijdje afwachten. Alleen als de druk daar niet hoog is kan dat wel werken denk ik. Spijtig dgroetenat ik niet exact de werking ken van dat oliecircuit.

peugeotfan (0), 11 jaar geleden

Voor de geinterresseerden laat ik weten dat dat olielekje in de retourleiding opgelost is. Een eenvoudige spanring bijplaatsen blijkt voldoende. Mijn theorie dat er op de retourleiding geen al te hoge drukken komen zal dus wellicht kloppen.
Groeten

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.