Sinds ongeveer een maand is de stuurbekrachtiging te gevoelig. met lage snelheden merk je hier niet veel van, maar bij wat meer snelheid en zeker op de snelweg duidelijk wel. je lijkt bij hoge snelheden geen 'tegendruk' te hebben. ik heb het vergeleken met een zelfde model auto, duidelijk verschil.
Tegelijkertijd is er een probleem ontstaan met het remmen, ook deze is super gevoelig, je hoeft het pendaal maar nauwelijks aan te raken of de auto reageert hoor stevig te remmen.
bij de garage het motormanagement uitgelezen, hier bleken geen problemen uit.
wie helpt mij in de goede richting, waar kan het probleem vandaan komen?
en kunnen stuurbekrachtiging en rem problemen verband houden met elkaar?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het uitlezen van het motormanagement heeft hier geen enkel nut, tenzij je er voor moest betalen.
Het uitlezen van het ABS systeem en indien aanwezig de stuurbekrachtiging is beter op zijn plaats.
Alhoewel je er denk ik geen foutcodes in zal vinden, want je zegt niets over brandende lampjes.
Is die garage waar je nu geweest bent een Peugeot dealer? Zo nee, dan een afspraak maken bij de dealer.
is er in die afgelopen maand iets vervangen aan de auto? heb je t vergeleken met een willekeurige andere 508, of een met dezelfde motor en onderstel en banden? hier kan nog wel eens het nodige verschil in zitten. miss wat geudate aan de software van de abs en/of de stuurbekrachtiging?
De afgelopen tijd is er niets vervangen / gerepareed aan de auto.
en de vergelijking heb ik gedaan met excact de zelfde auto.
de garage waar ik al jaren kom ben ik zeer tevreden over.
7 jaar
Even iets met betrekking tot het uitlezen van de stuurbekrachtiging .
Ik heb de gehele tabel van alle storingscode,s eens bekeken en het blijkt dat er toch wel enige storingen mogelijk zijn waarbij geen enkel diagnoselampje gaat branden .
Bijvoorbeeld een storing in het CAN netwerk .( U 1003 ) met tekst : Overgang naar noodwaarde voor wagensnelheid en draaisnelheid stuurwiel. Of te wel , de stuurbekrachtiging varieert niet meer .
Uitlezen van alle systemen lijkt mij dan ook een eerste pré.
En ook hier geld weer dat tevens het logboek van de BSI geraadpleegd dient te worden .
Vraag bij het uitlezen bij uw Peugeot dealer naar een print met alle bijbehorende gegevens met de P en U code,s.
Daarbij nog even de vermelding dat er voor enkel uitvoeringen een software update van de stuurbekrachtiging van toepassing kan zijn . De dealer kan dat gelijktijdig even controleren .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar