close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Temperatuur lampje dashboard, rechts onderin.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KDX, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hans4074 bedankt voor je reactie. In het begin van deze blog bedoelde ik de sensor welke op het thermostaat huis zit, zie foto, een enkele witte draad in dit geval. Er zit daaronder aan de zijkant van de cilinderkop ook een sensor waar 2 draden, groen naar gaan met een stekkertje met zo'n veer. bedoel je deze?

Geplaatst door

Pakreel (415)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temperatuur lampje op dashboard blijft branden ook als de auto koud gestart wordt. Voldoende koelvloeistof, Tem.sensor welke bij de thermostaat zit gecontroleerd of deze wel in de koelvloeistof zit. Het wil nog wel eens gebeuren dat het niveau te laag is omdat het rubbertje in de vuldop van de radiateur lekt. Temp.sensor ook vervangen maar het lampje blijft branden. Is de draad welke op de temp.sensor zit een aarde draad als de temp.sensor schakelt? Met deze draad ook aarde gemaakt en dan blijft het lampje nog branden.
Hoe krijg ik dit opgelost?

Pakreel 415

5 jaar

Even diep graven in het geheugen. Volgens mij was/is het een sensor met een conische afdichting (dus zonder koperen afdicht O-ring) die tevens zorgt voor massa van de sensor op het motorblok. Volgens mij moest je destijds wel een koperen O-ring monteren om te zorgen voor correct massa contact met motorblok. Ook lucht in dat deel van het koelsysteem kan zorgen voor een afwijkende aanduiding. Het is lang geleden, dus geen garantie op mijn reactie. :-)

hans4074 0
badge

5 jaar

Je moet trouwens wel de sensor hebben die wat verder verstopt zit op de zijkant van de cilinderkop.

hans4074 0
badge

5 jaar

De sensor voor de temp. meter/het lampje is die met het rode stekkertje (1 draad). Als je die draad aan massa legt m.b.v. een los draadje moet het te heet lampje gaan branden, of in geval van uitvoering met meter, dat de meter in het rood loopt. Zo aan de foto te zien is dat in ieder geval geen nieuwe sensor??

hans4074 0
badge

5 jaar

Klopt. Het is een gebruikt exemplaar is uit een ander motorblok uit 1998.

Pakreel 415

5 jaar

Het probleem is opgelost. E zaten regelmatig luchtbelletjes voor de sensor bovenop het thermostaat huis en achter de sensor die er onder zit. Oorzaak is en was het rubbertje dat de dop van de bovenvulopening van de radiateur lekte, veroudering. Ander rubber er in gemonteerd en gezorgd dat het nu ook goed afsluit. Niet te veel doordraaien dat dopje want dan gaat deze weer los zitten.

Pakreel 415

5 jaar

Zie hierboven.

Pakreel 415

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.