👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Ik heb zelf als daily driver een Peugeot 206 1.4-8v Quiksilver uit 2003. Leuk autootje hoor! Rijdt ook fantastisch! Maar in die 11 maanden dat ik hem heb ik veel onderhoud aan gehad door nalatigheid van de vorige eigenaar. Nou heb ik het volgende probleem met de warme omstandigheden van deze week😅 Met 120 km/h of 130 km/h is wat te warm... koelwater temperatuur gaat wat boven de 90°C. Motortemperatuur is niks geks mee, maar echt snel afkoelen doet die niet meer dan. Koppakkingen zijn het niet, die zijn in februari al gedaan🙈 Zou het de radiateur ventilator zijn? Die draait wel, maar naar mijn idee niet op volle vermogen.
Daar komt nog een vraag bij ter bevestiging.
Sinds ik de auto heb schommelt de koelwater temperatuur wat heen en weer. Beetje afhankelijk van de weersomstandigheden en de snelheid die gereden wordt. Is dat normaal met een 206? Of met dit motorblok?
(Ik heb zowel een koelwater als motorolie temperatuur meter in het dashboard zitten)
Koelvloeistof is schoon, geen olie met koelvloeistof
Thermostaat + behuizing is in januari ook vervangen.
Waterpomp is vervangen met de distributieriem
De lucht wordt heel warm als de kachel op max staat
Radiateur is nog schoongespoelt
22 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
Inwendige vervuiling bv. is de koelvloeistof schoon of roestbruin ?
Radiateur / condensor uitwendig verstopt.
Waterpomp te weinig opbrengst.
Thermostaat gaat niet ver genoeg open.
Hoe warm is de lucht als je de kachel op max zet en met de fan op max zakt dan de temp. meter.
22 uur