Dag mee denkers
De topsnelheid van mijn 807 is max. 150 km/uur en kom dus 34 km/uur te kort De auto geeft geen storingen aan. De auto wil wel maar houd in. Hierna wil hij weer maar houd weer in.. Van de zomer moet hij weer voor de caravan en heeft hij al het vermogen nodig.
Om dit probleem op te lossen heb ik het volgende gedaan
- brandstof en lucht filter vervangen.
- Vacuümslangen en vacuümpomp gecontroleerd op lucht lekkages .
- EGR klep gecontroleerd of hij open en dicht gaat.
- Leidingen van de EGR klep naar de inlaat schoongemaakt.
- interkoeler gecontroleerd op lekkages.
- alle lucht slangen gecontroleerd op lekkages (de vacuüm wisselklep bij de inlaat heeft slijtage maar lekt niet)
- vacuüm klepjes vervangen voor EGR en Turbo.
- klep bij de turbo gaat gangbaar op en neer.
- 2 jaar geleden is de Turbo vervangen voor een nieuwe (olie kering lag eruit)
- uitlaat gecontroleerd op verstopping (zit geen roetfilter meer in)
- de druksensor boven de interkoeler gecontroleerd.
De motor start goed en loopt mooi.
Wie heeft er nog een tip om dit probleem op te lossen.
807 rijders
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rem vast, sleept áchter?
Anders inlaat spruitstuk loshalen, Bijna zeker dat ie maar een door 1cm lucht hapt ipv van 6cm. De doorgang vast gekiekt met roet
De achter remmen lopen lekker soepel (net gangbaar gemaakt)
Het inlaatspruitstuk ziet erbij de ingang schoon uit. Komt dit vaker voor. Komt het voor dat de vervuiling achterin zit.
Zo ja, dan ga ik hem demonteren en schoonmaken
5 jaar
Ik zou dr wel mee beginnen of met een camera endoscoop kijken. In je inlaat
De rest is al v.v. en goed als ik zo lees.
We hebben het inlaat gedeelte gecontroleerd en hebben geen vervuiling van roet aangetroffen. Ik heb nog wel de vacuüm wissel klep van het inlaat gedeelte vervangen. (speling en een kleine lekkage via de vacuümklep)
Nu geeft de auto tijdens een lange rit EGR circuit aan. De EGR klep, vacuümklep en de slangen heb ik gecontroleerd en lijken oké
Nu denk ik dat de slangetjes omgedraaid zitten voor de aansturing EGR klep en de klep van de turbo.
de blauwe stekker gaat naar EGR klep
de grijze stekker gaat naar de Turbo
Is dit correct?
5 jaar
https://www.ebay.ie/itm/MOTOR-ENGINE-CIT...
Zie in bovenstaande link de foto van het motorblok, De stekkers lijken goed te zitten.
volgens de foto zitten ze inderdaad goed.
Ik twijfel of de vacuüm klep (waste gate) op de turbo goed afgesloten wordt. Het vacuüm en de aansturing voor deze klep lijken op orde te zijn.
Hoe kan ik de waste gate klep controleren en is deze los te vervangen.
alvast bedankt voor de reacties
5 jaar
vandaag de EGR klep en de waste gate klep gecontroleerd en schoongemaakt. Beide gaan soepel open en dicht.
Ik heb ook de slangetjes gewisseld tussen de EGR en de Turbo maar dan gaat de motor halen tijdens het rijden. deze heb ik terug gewisseld.
Wat opvalt is dat de inlaat slangen erg laat op druk komen als ik gas geef. Ik denk dat ik morgen maar eens de turbo druk laat opmeten.
Hoe hoog mag de turbo druk zijn bij deze auto.
andere ideeën?
5 jaar
Vandaag een nieuwe EGR klep gemonteerd maar zonder resultaat.
5 jaar
Na al het zoekwerk heb ik de oplossing gevonden. De luchtmassa meter was het probleem. Nadat ik hem voor een nieuwe vervangen heb, heb ik al het vermogen weer terug. De luchtmassa meter gaf verkeerde gegevens door waardoor de EBE met de verkeerde gegevens gaat rekenen als de EGR klep open gaat.
Bedankt voor het mee denken en de auto kan met vol vermogen de 500.000 km over
Mvg,
de 807 rijders
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar