👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn Peugeot 406 2.0 HDI 80 Kw met 325000km op de teller trekt sinds een paar maand minder. Voor mijn gevoel voel je de turbo nu pas bij 2500 rpm, terwijl dit altijd rond de 2000 rpm was.
Er zijn geen foutcode`s ook niet na het uitlezen van de auto. Luchtmassa meter vervangen, maar dat maakt niet uit.
Na wat onderzoek en gespreken komt steeds vaker het idee van anderen naar voren dat dit misschien kan liggen aan de verstelling van de schoepen van de variabele turbo.
Mijn vraag is dan of iemand hier ervaring mee heeft, en of het zin heeft om de turbo te demonteren en schoon te maken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze motor heeft geen variabele turbo. Turbo demonteren en schoonmaken heeft ook geen zin. Controleer eerst het vacuumcircuit, de turbo-slangen en luchtinlaatslangen, en anders laten rijden met aangesloten diagnoseappartuur zodat de parameters bekeken kunnen worden.
bedankt, zo kom ik toch weer verder. Zal een afspraak met de garage maken om de parameters tijdens rijden te controleren. Ook het vacuum circuit ga ik nameten en controleren. Het gekke is dat vanmorgen het probleem zich voordeed, en dat het vanmiddag goed was.
Daarom twijfel ik aan evt. lekkage in div. slangen.
12 jaar
Geen variabele turbo, wel een gestuurde waste-gate. Deze wordt ook door vacuum gestuurd. Is er ergens lekkage of verstopping dan werkt de gestuurde waste-gate niet goed meer. Dus advies van hans opvolgen .
Ik heb wel eens olie in een vacuumslangetje gehad (verstopping) of er lekt ergens een membraam , van de egr klep, of de egr dosseurklep.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar