Peugeot 406: trillen en resoneren 2500 toeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8.16v ew7j

hallo

wie en speciaal peugeottechnieker, kan me een nieuwe kijk op mijn probleem geven,

mijn auto blijt maar resoneren en bij deze resonantie (+- 2500 t) klappert de d-riem tussen de krukas en de waterpomp,
ik heb alles al vervangen , te weten de distributie incl de spanrollen ,de waterpomp de kap boven op de motor
ik heb het uitlaatspruitstuk ook al gelast,
als ik de riem strakker zet lijkt het wel minder maar lijkt ook weer terug te komen.

nu denk ik aan de uitlaatnokkenastandwiel met demper, deze dien om de trillingen op te vangen van de nokken assen.
wie kan me op weg helpen, en wat kost z,n nokkenastandwiel,

mvg a te a

arnold677

Geplaatst door arnold677 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

lkonings (0), 16 jaar geleden

kijk en dat probleem heb ik ook, als je rond de 2300 toeren zit en je laat het gaspedaal iets terug komen dan begint deze te rammelen alsof de kleppen loszitten of een lager wat rammelt. de klepstoters zijn vervangen uitlaatspruitstuk is vervangen en gelast, de tijd is gecontroleerd en de spanrollen van de distributie zijn vervangen. ik weet het ook niet meer

arnold677 (0), 16 jaar geleden

hallo

ik heb dus dinsdag het UITLAATNOKKENASTANDWIEL met DEMPER vervangen en al mijn problemen zijn

verdwenen de motor loopt geheel en stil naar wens,

kosten 65,00 euro en 3 uurtjes werk,

leon mischien ook de oplossing voor jou, en bedankt voor peugeot technieker voor de tip in een eerder bericht

alle ew motoren kunnen dus weldegelijk meer oorzaken hebben dan tot nu toe werd aangenomen.

mvg arnold

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.