close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Peugeot 406 coupe: Peugeot 406 coupe V6 Electronic Ignition Fault

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0

Af en toe wilde de motor niet aan slaan alsof hij geen bezine in het blok gespoten kreeg. Na meerdere pogingen kwam de motor op gang en rook je een bezine lucht. Tijdens de pogingen kreeg ik soms een melding op de boardcomputer "Electronic Iginition Fault".

Na vanvond het voorgaand weer gehad te hebben doet ie nu helemaal niets meer en is de boardcomputer gereset en zijn data en tijd op de beginstand gesprongen. Als ik nu de sleutel omdraai dan hoor je de startmotor of bezinepomp ook niet meer en reageerd ie nergens meer op. Tevens kwam er rook onder de motorkap vandaan wat rook naar iets dat is doorgebrand.

Na wat speurwerk op google heb ik het idee dat dit o.a. te maken heeft met het ignition injection control unit en dat hierin iets doorgebrand is.

Wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn en wat er vervangen moet worden?

Geplaatst door

A Croese (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de data en tijd zijn op beginstand gesprongen dat betekent dat accuspanning te laag is geworden
de auto uit laten lezen of er storingen in m.m.computer staan
de benzinelucht kan van lekkage afkomstig zijn maar ook dat er tijdens het starten gas is gegeven waardoor de computer veel meer brandstof geeft dan gebruikelijk
de rook onder de motorkap laat hier naar kijken voordat er iets gebeurt het kan iets onschuldigs zijn van wat plastic dat tegen de uitlaat is aangekomen en weggeschoeit is maar neem hier geen risico mee
beter een keer voor niets naar de garage dan een uitgebrande auto

andreas08 0
badge

16 jaar

[quote=andreas08]de data en tijd zijn op beginstand gesprongen dat betekent dat accuspanning te laag is geworden
de auto uit laten lezen of er storingen in m.m.computer staan
de benzinelucht kan van lekkage afkomstig zijn maar ook dat er tijdens het starten gas is gegeven waardoor de computer veel meer brandstof geeft dan gebruikelijk
de rook onder de motorkap laat hier naar kijken voordat er iets gebeurt het kan iets onschuldigs zijn van wat plastic dat tegen de uitlaat is aangekomen en weggeschoeit is maar neem hier geen risico mee
beter een keer voor niets naar de garage dan een uitgebrande auto[/quote]
de beginstand heeft inderdaad te maken gehad met een te lage accuspanning omdat ik te lang heb doorgestart. de rook is afkomstig geweest van de startmotor. Deze is doorgebrand en inmiddels vervangen maar af en toe nog hetzelfde probleem. Merendeel start ie gelijk maar soms niet en dan na doorstarten komt de motor langzaam op gang en hangt er een bezinelucht. Het lijkt wel of de bezine niet goed in het blok komt of dat de ontsteking niet tot stand komt

A Croese 0

16 jaar

Het lijkt inderdaad op de ontsteking kijk eens naar de bobine en de bougie's en de aansluitingen naar de bobine toe.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Kan ook nog een transponder probleem zijn denk ik,probeer eens een andere sleutel. Verder denk ik nog aan de massa verbinding op blok en carroserie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.