Ik heb vorig jaar gebruikte licht.met velgen gekocht 15" 195/60 Maxis banden voor mijn 406 1.8 sedan.
Naafgat van de velgen hebben een diameter van 67.1 mm naafgat van 406 is 65.1 mm. Om die speling van 2mm opt vullen heb ik zelf centreerringen gemaakt; dwz met isolatietape een paar rondjes de naaf tapen. Auto was 99,9% trillings vrij.
Nu zitten er nieuwe 195/65 banden er onder van het merk Firestone Multhawk.
Auto trilt vanaf 110 km/u. Vandaag zijn de velgen voor 2e keer gebalanceerd, achter zijn ze voor 25 gram bijgesteld en voorbanden voor 15 gram? (terwijl ze eergisteren opnieuw gebalanceerd waren??). Bestaat zoiets als het inlopen van de nieuwe banden op velgen?
Maar goed, even de snelweg op, en de auto / stuur trilt weer vanaf 110 km/u?
Heeft iemand een idee? Is echt nodig om centreerringen te komen om die 2mm op te vullen? Wat kan het anders zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, dat centreren met tape werkt echt niet, het centereren op het gat is echt nodig.
De speling is maar 1 mm, maar dat kan behoorlijk trillen...
hierbij een update. de velgen zijn nogmaals gebalanceerd. Centreerringen gemonteerd. probleem is opgelost!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar