Peugeot 406: rumoerige cilinderkoppen koud

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 v6 xfx

coupe v6

Na aanschaf 2 jaar geleden prev. olie en filter vervangen.
Af en toe een tikkende stoter koud, warm o.k.(viel dus mee te leven)
Laatste tijd steeds vaker rumoer/tikken ergens uit de koppen, Forte motorflush, niewe volsyntheet(0w40) en orig filter, geen resultaat.
Lijkt alsof er koud onvoldoende oliedruk is in de koppen, het is ook meer een algemeen dieselachtig mechanisch geluid i.p.v de bekende felle tik ivm een slecht werkende stoter.
Wanneer er even flink aan wordt getrokken en de "vanos" heeft even gewerkt, is ie meteen zo stil dat je de injectoren kunt horen tikkeren!
Zijn er problemen bekend met het vanos?
Liefst reactie van een van de proffessionals!

B.v.d.

dupl-u-22752-5dd149382f05e+xfx

Geplaatst door dupl-u-22752-5dd149382f05e+xfx (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

had je dan niet beter een 0w30 kunnen gebruiken?
deze is dunner bij koude motor.

AR 67202 (0) PRO, 16 jaar geleden

0w-30 is dunner bij *warme* motor dan 0w-40

AR 67202 (0) PRO, 16 jaar geleden

een algemeen dieselachtig geluid komt voor bij Alfa Romeo twinspark motoren als de faseverschuiver op de inlaatnokkenas versleten is. Waarschijnlijk is er iets dergelijks aan de hand bij jouw wagen. Wanneer moet de distributieriem vervangen worden? Deze moet zo goed als zeker verwijderd worden om de faseverschuiver te vervangen of reviseren, dus best beide jobs combineren.

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=AR 67202]0w-30 is dunner bij *warme* motor dan 0w-40[/quote]
klopt....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.