Motor trilt, schud hevig stationair, trilling is wel constant , regematig in frequentie (ritme veranderd niet)
retour injectoren nagemeten en blijken goed (gelijk) . injector correctie's zijn +0.40 / - 0.12 / - 0.15 / -0.10
foutcode is alleen gaspedaalsensor ?
code krukaspositiesencor zat er in maar komt niet terug , gaspedaal wel onmiddelijk terug. Hieraan is echter niets te bemerken.
auto start vlot , maakt helemaal geen piepend geluid bij afzetten motor van bi-massavliegwiel.
tijdens vertrekken voelt men dezelfde trilling ook , precies een kleine driecylinder die verterkt.
vermogen lijkt echter normaal , is vlot te rijden maar met trillingen
kent iemand dit fenomeen ?
Geplaatst door Luc6672 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
A Wouters (0) PRO, 14 jaar geleden
Controleer is of de distributie goed op tijd staat.
succes
techniek16 (0) PRO, 14 jaar geleden
Is je cilinder-correctie constant ??.. daar bedoel ik mee dat de correctie per cilinder niet hevig wijzigd ?? b.v. cil 1 heeft + 0,40...een seconde later b.v. - 0,1 ???? Als die hevige wisseling bij alle cilinders zo op en neer gaat zou ik toch meer een vermoeden hebben op het tweedelig massa vliegwiel.
Wat als je het toerental ( stilstaand ) langzaam opvoert tot maximaal 2000 omw. per minuut ??..is het dan weg ??
Gr. PAB
oldtimer (0) PRO, 14 jaar geleden
Ben toch bang voor het vliegwiel
Luc6672 (0) PRO, 14 jaar geleden
Ja , is ondertussen in orde , bi-massa vliegwiel met een bang hart vervangen , maar gelukkig loopt nu als nooit tevoren . is een zware kost .
techniek16 (0) PRO, 14 jaar geleden
Heej dat is leuk te horen. Mooi het probleem is gevonden en opgelost.
Bedankt voor feedback.