close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: trillen van motor tussen 2100rpm en 2500rpm

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0hdi 110pk

trillen van motor tussen 2100rpm en 2500rpm in voornamelijk 3de en 4de versnelling net of ook motor even inhoud

Geplaatst door

emi74 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit heb ik nu ook al jaren.
Dit doet zich bij mij voor in elke versnelling boven de +/-2200 toeren. Bij flink gas geven is het veel sterker als bij rustig accelereren.
Heb diverse motorrubbers + rechter aaandrijfas + voorschokdempers vervangen.
Ook verstuivers laten testen.
Zelfs bij Terlouw.nu geweest voor een diagnose.
Oordeel motor goed, het zou aan de wielophanging of aandrijving liggen. Echter ik kan niets vinden...

jan5028 0

16 jaar

heeft de motor een doubelvliegwiel, die is bekend vooraal bij HDI 110pk

saidamraoui 0

16 jaar

Ja, ik heb een dubbele poelie (waar de snaar overheen loopt). Ik weet niet of de problemen die ik heb hieraan te wijten zijn. Ik heb namelijk deze al eens vervangen door die van een andere motor.
Enig idee ?

jan5028 0

16 jaar

nee ik bedoel achter het koppelingsplaat bij de veersnelingsbak

saidamraoui 0

16 jaar

Ja, ik denk dat er een dubbel vliegwiel opzit. Ik heb namelijk de motor ( 10-'98) vervangen door een van 11-'01.
Volgens de doc van peugeot is er vanaf d9 een dubbel vliegwiel opzitten.
Bovendien is sinds 09338 ( wanneer is dit ?) een enkele poelie gemonteerd.
Weet jij of een defect aan het vliegwiel te herkennen is ?

Het opmerkelijke is dat wannner ik de koppeling intrap en gas geef er op geen enkele manier een trilling te voelen is.
Dit zou, lijkt mij, met een defect vliegwiel toch wel zo moeten zijn ?

jan5028 0

16 jaar

als de motor is van 110pk dan is 100% heeft een doubel vliegwiel, dat doubevliegwiel heeft nu een behoorlijk speiling, mijn vraag is : als jij gaat de koppeling pedal in trapen, voel jij wat treling? of niet?

Gr said

saidamraoui 0

16 jaar

Beste lezers.
Het probleem met dat trillen bij 2200rpm zit hem in de motorsteun rechts boven deze is dan inwendig kapot wat je niet kunt zien.
Je kunt het wel uitproberen door hem vast te houden met een ringsleutel.
Heb dit probleem ook gehad en na het vervangen van aandrukrollen uitlaatstukken etc. ben ik welf achtergekomen dat het die motorsteun is.
Heeft me veel elende gekost, maar na het vervangen van de mototsteun probleem opgelost!

Is Echt WAAR! Succes!

pieterpeeters 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.