Goedemorgen,
ik zit al een lange tijd met een erg vervelend probleem van mijn peugeot.
Als volgende:
Het maakt niet uit hoe warm de motor is maar onder het rijden valt soms het vermogen weg.
Ik merk dat de turbo geen druk levert aan de motor.
Nu heeft de auto een week lang bij een diagnose centrum gestaan en ook daar zijn ze er niet uit gekomen. De man zei dat de turbo vervangen moest worden omdat deze zwaar liep. Dit geloof ik niet want dan zou het probleem zich vaker (en vooral bij zware belasting) moeten voordoen.
Onlangs deed zich het probleem weer voor en ben ik aan het speuren gegaan (had helaas geen uitlees apperatuur ter beschikking)
Wanneer de motor stationair draait is er niets aan de hand. Geef ik 1x gas dan kun je de turbo ook horen werken. (Luchtinlaat slang naar inlaatspruitstuk wordt "bol")
wanneer de motor terugvalt op stationair toerental begint hij heel eigenaardig te lopen.
Dit houdt een minuut of 3 aan en begint dan spontaan weer normaal te lopen.
Hierna kan ik 1x gasgeven en het probleem herhaald zich.
wanneer ik gas geef In de tijd dat de motor eigenaardig loopt, bouwt de turbo geen druk op en wordt de eerder vernoemde slang vacuum gezogen (slang trekt zich in elkaar)
Als de auto een half uur gestaan heeft kan het zijn dat het probleem zich weken niet meer voordoet
Wat mij ook opvalt is dat het probleem vooral voorkomt met warmer weer (zomerse dagen)
Turbo is enkele jaren (40.000km geleden) vervangen
Luchtmassameter is vernieuwd
Ik heb geen idee hoe de turbo en de turbodruk geregeld wordt bij deze motor. ik kan dit op internet nog niet terugvinden.
Verder valt bij erg warm weer de ventilator in het dashboard spontaan uit... wanneer ik de auto volledig uitzet en weer aan loopt de ventilator weer maar valt spoedig weer uit.
Herkend iemand deze problemen?
Alvast bedankt.
Mvgr Simon Rutgers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste ,
denk dat de weerstand van de kachelventilator te warm wordt en daarna uitschakeld, kijk eens of de luchtstroom over deze weerstand goed is en de koelvinen niet vuil zijn welke de luchtstroom beperkt ...waar deze zit weet ik niet echt .
fred
om te beginnen uit laten lezen bij garage anders ga je allerlei dingen doen die niet nodig zijn
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar