In de auto is een hele sterke rammel te horen, onder de auto veel minder. Dat zoekt zo lekker makkelijk. Alsof er iets tegen de carrosserie rammelt. Van ongeveer 2400 tot 3000 toeren, bij gas geven is het weg. Het is vooral heel sterk te horen bij een constant toerental.
De complete uitlaat ligt geheel vrij van de auto, alle steunen zijn in orde. De inhoud van de katalysator is eruit omdat deze inwendig rammelde, komt binnenkort een andere kat onder. Als je de motor in zijn achterste motorsteun naar voren drukt verdwijnt het geluid.
Iemand een idee of ervaring hiermee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan zijn dat de uitlaat rammelt op de voorste aansluiting, dus waar het mee tegen het uitl.spruitstuk vast zit.
Hier zit een soort gevlochten afdichtring tussen die slijt. Het zaakje wordt fexibel gemonteerd door bouten met een veer ertussen. Als de afdichtring "inzakt" ontstaat er speling en kan er ook metaalcontact ontstaan tussen spr.stuk en voorpijp.
Een andere mogelijkheid is een kapot rubber van de reactie-motorstang. Is de steun die nagenoeg horizontaal naast het distr.deksel ligt bovenaan.
Wil je dit controleren, dan gewoon er even tussenuit halen (2 bouten), anders zie je het niet.
De afdichtring is vervangen, de bouten en veren ook. Zodra ik de auto weer zie zal ik de bovenste steun nog een keer goed controleren.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar