Peugeot 307: URG klep niet goed??

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Hallo ik heb een 307SW diesel met een 1600 hdi motor. De laatste tijd krijg ik vaak de storing emissiesysteem, bijna dagelijks. De motor begint vaak onder het rijden te stotteren alsof ik op 3 cylinders rij. Ik heb de storingen uit laten lezen en de computer geeft aan dat de roetfilter storing. En permanentenstoring iets van UGR klep blijft hangen. Ze hebben de klep eruit gehaald en schoongemaakt zonder resultaat. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? De auto heeft 220.000 km gelopen en ik heb geen zin om zomaar iets te vervangen zonder dat ik zeker weet wat het is. Alvast bedankt voor de reactie's

nowayout

Geplaatst door nowayout (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

20 Reacties

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de aansturing van de EGR klep in orde is, dus bedrading en stekker, dan kunnen ze nog proberen om nieuwe software in de motor EBE te laden en de klep opnieuw in te leren, maar het komt toch regelmatig voor dat deze kleppen defect gaan.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe weet je dat er geen resultaat is, als er niets aan de storing van het roetfilter gedaan is?
Weet je wat de exacte storingen waren (inclusief nummer)?

nowayout (0), 14 jaar geleden

Hoi, de storingnummers weet ik niet ik keek even over de schouder van de monteur. Hij zei waarschijnlijk is het probleem niet de roetfilter omdat op het moment dat hij slecht loopt even goed nog vermogen heeft. Op moment geeft hij geen storing emissiesysteem aan maar hij stotterd wel onder het rijden.

nowayout (0), 14 jaar geleden

[quote=hans4074]Als de aansturing van de EGR klep in orde is, dus bedrading en stekker, dan kunnen ze nog proberen om nieuwe software in de motor EBE te laden en de klep opnieuw in te leren, maar het komt toch regelmatig voor dat deze kleppen defect gaan.[/quote]
Hoi, de EGR klep zit die in de zelfde unit dan de UGR klep? Kun je die unit zelf vervangen of moet er ook iets met de software gedaan worden? Oja nog vergeten te melden, het probleem begon nadat ik zag dat er roet onder de motorkap zat. Toen ik er mee naar de garage ging zeiden ze dat de verstuivers lekte. Ze hebben toen nieuwe ringen onder gezet en nu lekt hij niet meer. Misschien is er ook roet in de unit gekomen maar ze hebben de unit schoongemaakt. Ik weet niet of ik de unit ergens in mag dompelen om hem schoon te maken. Ik zal in ieder geval dit weekend de stekkers nalopen en insprayen met contactspray

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

EGR is hetzelfde als UGR. EGR = Exhaust Gas Recirculation en UGR = Uitlaat Gas Recirculatie

nowayout (0), 14 jaar geleden

Ozo, dank je wel. Ik zal dit weekend het zaakje eens goed schoonmaken, ben benieuwd. grtz Marz
Is dit trouwens de UGR klep?

Tim C (0) PRO, 14 jaar geleden

dit is de EGR doseerklep en de bypass klep om je intercooler uit te schakelen bij een regeneratie. de eigenlijke egr klep hangt vanachter aan de cilinderkop aan de kant van de bestuurder. als de de inox buis volgt die je inlaatcollecter binnenkomt kom je er op uit.

nowayout (0), 14 jaar geleden

Oke bedankt. Ik zit er nu aan te denken om eerst de sensor te vervangen die zit bij de tankdop want de computer geeft ook een tankdop storing aan, permanent! Dus misschien is die wel kapot en dat werkt de roetfilter ook niet goed....

Tim C (0) PRO, 14 jaar geleden

als de tankdopsensor niet meer werkt zal dit als gevolg hebben dat er onjuist aditief wordt ingespoten bij de brandstof, dit probleem verhelpen is een must als je je roetfilter niet om zeep wil helpen. check ook eens of de magneetjes in de tankdop nog aanwezig zijn. deze durven ook wel eens verdwijnen (bv loskomen bij een val van de tankdop)

nowayout (0), 14 jaar geleden

Hoi de magneetjes zitten ernog. Ik denk dat ik moet beginnen met het controlere van de tankdopsensor en of er nog vloeistof is voor de roetfilter. Wordt vervolgd...

antoonio (0), 14 jaar geleden

hallo
zou het kunnen dat de de klepjes die intercooler/airco moeten afsluiten niet goed werken ?bij was dat het geval
men kwam hierachter door de wagen met de computer op regenereren te zetten en een vacuum meter te plaatsen deze gaf drukverlies aan veroorzaakt door deze kleppen succes.

nowayout (0), 14 jaar geleden

Ik denk dat ik een deze dagen de auto maar wegbreng en moeten ze maar kijken wat het nu is. Het vreemde is dat hij al een aantal dagen goed loopt, alleen de melding emissie blijft....

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Denk dat dit ook de verstandigste wayout is............!?

nowayout (0), 14 jaar geleden

Denk het ook. Zaterdag word hij opgenomen :D

nowayout (0), 14 jaar geleden

Hallo allemaal, even een update over mijn auto... Ik kan je vertellen dat het me een maagzweer aan het bezorgen is. Gisteren haalde ik hem op. Ze hebben de luchtmassameter en de URG klep vervangen. Hij vertelde wel erbij dat er een sensor of een klep in de turbo ook niet goed was. Je ziet daar ook roet zitten. Het lampje storing emissie ging in ieder geval niet meer branden. Hij was er zelf ook een eind mee weg geweest. Ik blij dus...voor even want nu een dag later geeft hij weer dezelfde storing aan. Hij lijkt goed te lopen maar dat deed hij voorheen ook. Ff afwachten of hij weer gaat stotteren. Kweet ff niet meer was wijs is....... :-(

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vervelend! Als het storingslampje brand, zit er in de meeste gevallen een uitleesbare storing in. Probeer eens te achterhalen welke storing dit is d.m.v. uitlezen en het liefst MET de zogenaamde P-code erbij zodat we een "richting" weten en je beter kunnen helpen.

nowayout (0), 14 jaar geleden

Ik begin er aan te denken om hem maar in te ruilen, kost me steeds meer die auto. Er komt ook rook uit de turbo, zie foto, rode pijl. Op het moment dat het piepje komt van de storing hoor ik ook de turbo klikken, ik weet niet of dat normaal is.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

das de bajonet aansluiting van de turbo, hier gaat olie door om hem te smeren, de olie is tevens het lager!

Dat roetspoor komt waarschijnlijk onder ghet hitteschild vandaan, de klemband is niet goed waarschijnlijk.

Edit,

Ik kan eigelijk nergens lezen als hij al eens door de dealer is uitgelezen? vraag dan gelijk om de P codes en parameters die bij de defbetreffende foutcode's horen

nowayout (0), 14 jaar geleden

Garage maar weer opgebeld. Hij zegt toen we begonnen stond het scherm vol met storingen en nu nog maar een foutmelding en dat is een of andere druksensor (zie foto). Hij steld voor om deze even te vervangen van een andere auto om te kijken of het dat is.......

nowayout (0), 13 jaar geleden

Uiteindelijk zijn alle storingen eruit. Staat niets meer in de computer. Maar.... probleem is er nog steeds. Auto rookt en stotterd. Zonde van het geld maar ik heb de auto ingeruild in de garage waar hij in onderhoud was. Ik heb een andere 307SW gekocht alleen dit keer geen 1.6 maar een 2.0 136PK. Deze loopt super. Alleen nu heb ik een probleem met de radio omdat ik er een andere erin gezet hebt en deze piept..ik denk dat hij aangemeld moet worden..ik zal deze vraag anders in de juiste rubriek plaatsen. Allemaal bedankt voor jullie reactie. wat het dus uiteindelijk geweest is zal ik nooit meer achterkomen...... Groetend Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum