Peugeot 406: valt uit en direct weer aan (hik..uit..aan)

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: rgx, Motorinhoud (cc): 2000

Hallo allemaal,

Graag een andere kijk en hulp met het volgende probleem.

peugeot 406 2.0 turbo benzine bj 1996.
motor draait mooi stationair pakt mooi op (behalve na de koudstart de eerste 2/3 keer gas geven) is vlot en alles werkt naar behoren behalve!
of je nu op een provinciale weg rijdt of de snelweg heeft de auto opeens een HIK motor valt uit, motorlampje en alle andere lampjes die bij het op contact zetten van de auto voor het starten gaan 1 a 2 sec branden en
de motor slaat weer direct aan omdat je hem niet zo snel kan ontkoppelen als dit gebeurt.
daarna doet de auto het weer naar behoren en kan het zomaar een week 2 week duren voordat dit weer gebeurt.

accupolen zitten vast, kabelboom zover ik zie geen schade,stekker zien er goed uit (ook van de ebe)
wel heeft de motor lichtelijk witte sludge maar geen koelvloeistof verbruik. (heeft een half jaar stilgestaan)

4 nieuwe bougie's
nieuwe bobine
ontstekingsmoduul vervangen

heeft iemand raad of een idee!

BEEKWIK

Geplaatst door BEEKWIK (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Oxo8319 (0) PRO, 6 jaar geleden

uitlezen storingscodes een idee?!
anders wordt het gokken
toerentalsensor, mapsensor , contactslot, dubbelrelais, motorebe, kabelboom ........

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.