close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: veel benzine in carter

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Mijn dochter had vorige week problemen met haar 205 met bosch monopoint inspuitsysteem.
Het probleem was geen vonk op de bougies.
Ik heb een andere ontstekingsmodule geplaatst en hij loopt weer.
Daarna even de olie gepijlt , en die stond veel te hoog en rook erg naar benzine.
Afgetapt en er zat minimaal 2 liter benzine bij.
Ben er nu achter gekomen dat er bij contact aan zonder te starten de brandstofpomp blijft doorlopen.
Duw ik op het gas ook zonder te starten worden de cylinders gevuld met benzine.

Twee vragen;
Is het normaal dat de brandstofpomp blijft doorlopen bij contact aan zonder te starten?

Zo niet wat kan dan het probleem zijn , en hoe op te lossen?
Veel dank voor Uw reactie.

Geplaatst door

peter 15 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Normaal gesproken, en bij het op contact zetten hoor je de opvoerpomp 1 sec draaien en stopt vervolgens.
Tijdens het starten, en de motor aanslaat hoort de pomp constant te draaien....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

Bedankt Paul voor de snelle reactie,nu nog de oplossing.
Met vr.gr.Peter

peter 15 0

15 jaar

Brandstofrelais in orde ? (waar deze zich bevind weet ik zo niet) Relais kun je eens proberen uit te wisselen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

15 jaar

2 groene relais onder de motorkap tegen je schutbord aan eentje brandstofpomp de andere computer eentje eruit trekken en kijken of de pomp doorloopt of voelen of hij warm is

Ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen een relais wat blijft hangen.
Ook al loopt de pomp, dan nog hoort er geen benzine ingespoten te worden.
Als de cylinders vollopen indien het gas ingetrapt wordt, ook al loopt de motor niet, dan is er een probleem met het management systeem.
Ofwel computer defect, en/of ergens behoorlijk kortsluiting tussen verschillende draden.
In ieder geval wordt de injector op de een of andere manier aangestuurd.

Heb je een motorlampje? Gaat dit aan als je het contact aan zet?

oldford 0
badge

15 jaar

Peter

Maar je zal dan ook wel startproblemen hebben neem ik aan ?

Het is zeker niet normaal als er brandstof word ingespoten terwijl op het gas getrapt word bij contact aan,ook al zou het relai kapot zijn of blijven hangen,en de pomp zou blijven draaien,dan mag er geen brandstof worden ingespoten..Denk ook aan de computer die het probleem kan veroorzaken,net zoals Oldford al zegt..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Eenieder bedant voor de oplossingen.
Vanavond een andere inspuitunit van de sloop gemonteerd.
40 km proefgereden en alles is OK.
Ook de relais vervangen, maar de brandstofpomp blijft bij contact aan gewoon door pompen, alleen de carter vol benzine pompen is over.
Zal dus wel normaal zijn dat de pomp doorloopt.
Met .vr.gr. Peter

peter 15 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.