ik heb een peugot 205 uit 92. mijn vraag is: de passagiersdeur zit op slot en is met geen mogelijkheid open te krijgen, het is een gewoon slot, dus geen centrale deurvergrendeling. Wie weet hier iets op of hoeveel een reparatie ong. kost. Verder heb ik achter geblindeerde ramen, de rubbers zijn versleten en het lekt water. Kun je dit zelf maken? Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het mechaniek van de buitenste handgreep zit vast, is eenvoudig van buiten af te smeren.ruitrubbers zijn eenvoudig te vervangen
Beste oldtimer
Bedankt voor de reactie. Ik heb nu ontdekt wat eraan de hand is met het slot. Ik heb hem met behulp van een schroevedraaier van binnen open gekregen. Maar als ik de handgreep gebruik drukt hij hem weer op slot. De pal van de handgreep drukt op het mechanisme van het slot. Daarna is hij weer niet open te krijgen. Nog tips?? Ook ondekte ik dat uit de voorkant van de auto bij het rooster stoom komt, radiatuerlek?? Ik heb korrels/lekstopper gekocht maar wie weet waar ik dat in moet gooien op het busje stond niet in het koelstoftankje maar hoe dan wel??
21 jaar
beste Rona, als je het mechaniek wat aan de buitenste handgreep zit, dat scharnierpunt dus,soepel maakt door het te smeren met kruipolie dan is je deurprobleem over .Als je van onderaf in je handgreep aan de buitenkant kijkt dan zie je a.h.w. de achterkant van dat scharnierpunt, een soort van rond ding.Als je daar in nu kruipolie spuit en je beweegt de buitengrendel even intensief op en neer dan heb je grote kans dat hij weer soepel wordt.
O,ja, over dat stomen, moet je wel eens koelvloeistof bijvullen?Als dat niet het geval is zou ik er maar geen lekstopmiddel in gooien,aan gezien dat spul de eigenschap heeft dat het zich ook op de verkeerde plaatsen vast zet en dus ook je radiateur kan verstoppen. Als je het toch wilt gebruiken laat dan eerst de motor goed warmdraaien zonder de dop op het expansiepotje zorg dat er in het expansiepotje voldoende ruimte is om de hele vulling van je potje in te doen. Dan de dop erop en een behoorlijk lange proefrit maken, en dan maar hopen dat het lek dicht is.Dat stomen kan ook komen doordat er regenwater tegen de lammelen van je radiateur aanwaait. sterkte Oldtimer.
Beste oldtimer
geweldige oplossing voor het slot!!! Heel erg bedankt. De radiateur kijk ik morgen nog naar. Aangezien je er veel verstand van hebt nog een vraag. Toen ik de auto kreeg stuurde hij heel zwaar, een garage zei dat de kruiskoppeling vast zat (roest) en heeft hem ingesmeerd nu draait ie goed maar ze zeiden dat hij wel vervangen moet worden. Nu vraag ik me af moet dat op korte termijn en is het gevaarlijk om er mee te wachten? Hoop dat je weer een goede tip hebt.
Rona
21 jaar
Ik zou hem wel vervangen want de winterperiode komt er aan met al z'n pekel en dan zit die koppeling zo weer vast.Echt haast heeft het echter niet want je voelt het zelf waneer hij vast gaat zitten.Groeten Oldtimer.
Beste Oldtimer
Nogmaals bedankt voor de adviezen. De problemen zijn opgelost en hij rijdt weer goed.
Rona
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar