auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205gti: verrot starten!!!!

Bouwjaar: 1989

ik heb de verdelerkap + rotor + bougies en nieuwe bougiekabelset (incl de bobinekabel) vervangen, en `t ding start nog steeds niet normaal bij een koude motor, als ie maar iets warm is dan is alles normaal. ik word schijtziek van dat rotding. kan iemand mij nu vertellen wat ik moet doen of wat t probleem is??? bij de garage vertellen ze je ook niks die zeggen breng maar langs, vraag je ze wat t gaat kosten dan zeggen ze "dat komt wel goed" daar heb ik dus niks aan want dat kost altijd handen vol geld als je dat wordt gezegd weet ik uit eigen ervaring. zou heel erg leuk zijn als ik zou weten wat t probleem is. iemand die veel verstand van auto`s heeft moet toch weten wat het is???? bedankt alvast groeten vincent

Geplaatst door

vinno (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien is je motortemperatuur sensor defect ? Deze zit onder je ontsteking aan de kant van het schutbord.

John5711 0
badge

21 jaar

Er is een serie 205jes geweest die een startprobleem kregen wanneer het rond de 5 graden kwam.Startmotor draait wel maar motor sla nie aan.Als jouw 205 uit die serie komt dan kan je proberen een weerstand te plaatsen in je kabel van je koelvloeistof temperatuur sensor.de kabel die dus van je koelvloeistof temp sensor naar je motor ebe gaat.
Maar check eerst de rest ff,mijn 205 doet het sinds het koud is ook slecht aanslaan maar bij mij is het waarschijnlijk het brandstofpomp relais.luister goed wanneer je je auto op 2econtact zet(laatste stand voor starten) of je de brandstofpomp enkele seconden hoor draaien,hoor je nix dan draait je pomp dus nie en heb je motor geen brandstof.

Tombogers 0
badge

21 jaar

Dit laatste verhaal gold voor de 1.1 en 1.3 monopointinjectie systemen van Bosch. in jou geval zou ik inderdaat eerst de motortemperatuurzender vervangen. Kleur groen. als dat niet helpt dan de benzinedruk maar eens meten.Groeten Oldtimer

oldtimer 0
badge

21 jaar

bedankt alvast voor de reacties, ook zag ik dat er een slangetje boven uit de dop van het koelvloeistofbakje naar onder loopt maar zit nergens aan vast, zou dit ermee te maken kunnen hebben? ik zou niet weten waar t voor dient. ontluchting misschien? groeten vincent

vinno 0

21 jaar

ik heb de stekker van de temperatuursensor eraf gehaald, maar kon hem toen helemaal niet starten. is dat een teken dat hij NIET defect is? en ik heb ook iets gehoord van een warmloopregelaar, weet iemand waar dat zit en of ik hiermee nog wat kan doen?

vinno 0

21 jaar

Als je de stekker van de sensor loshaalt , wordt de gemeten weerstand voor de ecu oneindig hoog. Daarom start hij niet (hij mist als het ware een signaal , of krijgt een signaal waarmee hij niets kan )Het heeft dezelfde uitwerking als een defecte sensor , maar dan ekstreem.
Het slangetje waarover je het hebt , is de overloop van je expansievaatje en hangt normaal gesproken los in de wielkuip.

John5711 0
badge

21 jaar

ok bedankt, maar de kans is er dus wel dat het aan de sensor ligt?? ik ga morgen een nieuwe kopen en dan zie ik het wel, maar heb je ook nog enig idee waar het aan kan liggen als dat niet helpt? dat koperen buisje waar je het over had onder het gasklephuis is niet verstopt zoals ik eerder zei dat ik erin kon blazen. ik had iets gehoord over een warmloopregelaar, weet je daar toevallig wat meer van? waar die zit? en of dat met de choke te maken heeft? alvast bedankt!

vinno 0

21 jaar

de warmloopregelaar zit onder het thermostaathuis er zitten twee slangen aan een loopt naar de inlaatslang na de luchtmeetschijf en de andere naar het smoorklephuis en komt achter de smoorklep uit.
bij koude motor is hij geopend en laat dus extra lucht toe in het inlaat spruitstuk de exstra benzine wordt geregeld door de injectoren wat langer open te zetten, dit wordt berekend door de computer en die heeft daarvoor de exakte koelvloeistoftemperatuur nodig en die meet hij dus op de groene temperatuurzender. Door deze extra lucht en benzine gaat de motor dus koud iets versneld lopen en slaat hij minder snel af.
Zo,dit was alweer een hele les motorentechniek.Groeten Oldtimer

oldtimer 0
badge

21 jaar

nou ik heb nu de nieuwe temperatuursensor erin zitten, maar heeft niks geholpen. ik snap er helemaal niks meer van. heeft iemand nog ideeën?

vinno 0

21 jaar

heb je die warmloopregelaar al gekontroleerd ?

John5711 0
badge

21 jaar

weet jij misschien hoe kan ik die controleren dan? ik hoor t wel, groeten vincent

vinno 0

21 jaar

Dat is misschien een goede vraag voor Oldtimer Jansen , omdat hij ook precies wist te vertellen waar dat gevalletje zit en hoe het behoort te werken.

John5711 0
badge

21 jaar

Sorry,ik dacht dat dit probleem nu op een nieuw onderwerp werdt behandeld.de koudstartregelaar controleer je he makkelijkst door, als de motor loopt en hij is nog koud dan knijp je een van de slangen dicht,de motor slaat dan als het goed is af,slaat hij niet af dan zal de schijf,want dat is het in feite,niet open staan.Bij warme motor mag het stationare toerental haast niet meer reageren op het dichtknijpen van de slang.succes Oldtimer

oldtimer 0
badge

21 jaar

welke slang moet ik dan dichtknijpen? en het probleem is dan ook dat hij met een koude motor niet blijft lopen, dat is in mijn geval dus niet te controleren. wanneer de auto wel vanzelf blijft lopen(dat ik dus niet meer aan het gaspendaal hoef te komen) is de motor niet koud meer, en dan kan ik ook wel gewoon rijden zonder problemen. het is `s morgens dus erg lastig als de ruiten bevroren zijn, en ik kan de auto niet eerst starten. pfffffffff wat een raar probleem ook he... alvast bedankt voor alle info en tips, en ik geef ook nog niet op natuurlijk... groeten vincent

vinno 0

21 jaar

Als ik dit zo lees en ik lees wat ik er boven heb gezet dan denk ik dat je koudstartregelaar of koudstartluchtomloop of hoe dat ding dan ook heten mag niet werkt dus niet open gaast bij koude motor.Toch maar even een professional naarlaten kijken.Aangezien dit al een wat oudere auto is is het misschien verstandig hiervoor iemand te zoeken die wat ouder is en niet zo'n jong broekie met veel babbel en weinig echt verstand van auto's

oldtimer 0
badge

21 jaar

ok zal ik doen, heel erg bedankt voor de goeie raad en de tips. o ja, ik heb ook nog een losse kabel gevonden in het dashbord, zo te zien loopt hij vanuit de aut onder de kap door naar het inlaatspruitstuk, daar zit hij ergens aan vast aan de buitenkant, maar binnen in de auto zit ie dus nergens aan vast. ik kan ook niet zien waar de aanhoort, en hij ziet eruit alsof die is afgeknipt. weet je toevallig wat voor kabel dat zou kunnen zijn? en waar het voor moest dienen? het is een zwarte kabel met daarin twee elektrodraden(in principe net als bij een stroomsnoer van een tv bijv.) hij is rond en niet superdik ofzo, er heeft wel alarm in de auto gezeten aangezien er nog een sensor in hangt, kan dit misschien van het alarm zijn? ik hoor t wel. groeten vincent

vinno 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.