close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Verkeerde stand voorwiel

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1905cc Gti

Ik zal maar beginnen met de oorzaak van de afwijking.
Ik heb een tijdje geleden een ongeluk gehad waarbij rechts voor schade is geweest. De carrosserie schade is volledig hersteld door een schade bedrijf.
De schade aan het onderstel zou ik zelf doen.
Nou staat het rechter voorwiel overdreven gezien 3 à 4 cm naar achteren in de wielkast.
Veerspoten zijn L + R vervangen door nieuwe, wiellager heeft geen speling.

Nou is mijn eerste ingeving een scheef subframe.
Het zou echter ook de draagarm of de fusee kunnen zijn.

Hoe zou ik dit kunnen differentieren?

BvD

Maarten Boesten

Geplaatst door

Maarten_Boesten (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Maarten zet de wagen op een 4 kolomsbrug en ga kijken en meten . De triangels buigen meestal het eerst. Is ook je aandrijfas niet krom? Het subframe is vrij stevig ,maar kijk naar afgebarste verf. De bouten van de triangel kunnen ook krom zijn . Hoe is het met het fusee- stuk Staat het wiel even schuin als de ander? Daarna nog even uitlijnen. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Aandrijfas is niet krom. Stand van het wiel is gelijk aan de andere kant. Fuseehouder is in orde. Stuurhuis, stuurstangen zijn in orde. Heb hem op de brug gehad, Heb geen doorgeslagen rubbers of gebarsten lak bij de draag arm kunnen bekennen.
Suggestie mbt tot kromme bouten vind ik een goeie, had ik inderdaad nog niet bij stil gestaan.
Ik zet hem van het weekend weer op de brug, en dan ga ik inderdaar eens verder speuren en meten.

Alvast bedankt voor de respons.

Gr. Maarten

Meet ook eens je wielbasis aan beide kanten. Liefst van hart op hart van de velg. Een paar mm verschil is niet erg. Controleer nogmaals goed je subframe en de bouten waarmee deze aan de auto zit geschroefd. Heb je al weer met de auto gereden, zoja rijd het anders? Schokbrekers zitten goed in het fuseestuk? Met het knobbeltje in de groef?

205freak 0

14 jaar

Maarten hoe is het met je GTI alles weer recht? Ik zou toch die triangel vervangen Kan je je voorstellen hoe die silentblocs die klap hebben opgevangen en ook het fuseekogeltje staat niet meer recht. Gewoon doen. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Sorry voor de lange stilte.
Nou, het is dus toch het subframe. Waarschijnlijk door de gemonteerde stabistang. Even voor de achterste montage punten bestaat het subframe uit meerdere lagen metaal. Op die plek zijn de onderlinge lagen als een harmonica "open'gegaan. Een ander subframe heb ik al liggen, Nieuwe draagarmen zijn besteld, gecombineerd met een dikkere stabistang en allemaal nieuwe PU rubbers moet dit probleem toch wel verholpen zijn.

Na montage en uitlijnen wordt de wagen nog eens volledig nagemeten door een bevriende schadewerker.

GR. Maarten

Kan je nagaan hoe zo'n tikje nog aankomt . Wat dacht je van dat wiellager en je spoorstang aan die kant. Groetjes.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.