Gisteren ontdekt, er moest ruim een halve liter bij. Vandaag 135km gereden, staat weer iets onder minimaal.
Nu valt me op dat de bovenste radiateurslang onder de thermostaat op een kunststof pijpje zit die los lijkt te zitten, deze lijkt ergens in te kunnen klikken. Is dit gewoon gevalletje kapotte thermostaar waar iets af is gebroken, of gaat de bovenste radiateurslang niet naar de thermostaat maar eerst naar een ander pijpje? Het is daar wel nat, maar na 375000km is de klepdekselpakking ook niet heel fris meer, zit ook olie.
chassisnr van de auto is vf32e8hza44905181
Mocht iemand bijbehorende tekening hebben, heel graag.
Geplaatst door JGC (35) , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
harry4203 (425) PRO, 1 jaar geleden
De bovenste zit op het thermostaathuis, de onderste gaat op een kunststof slangenset die naar de egr-koeler achterop de motor zit. deze loopt strak onder het thermostaathuis door.
JGC (35), 1 jaar geleden
Zal het morgen nog even bekijken. Naar mijn weten zat het pijpje van de bovenste slang gewoon los. Als dat het geval is wordt het een nieuwe thermostaat.
Het is dat ie bijna nooit open hoeft, alleen het weer van afgelopen week of vandaag met de kofferbak vol en 2 fietsen achterop maakte dat temperatuur boven de 70 graden kwam.
Wordt nog even verder speuren dus, iets voor volgende week na mijn vakantie. - JGC (35), 1 jaar geleden
JGC (35), 1 jaar geleden
Afgelopen dagen mee doorgereden: Otterlo - Apeldoorn 2x heen en terug met warm weer, geen verlies. Motor bleef ook rond de 70 graden hangen. Vanmorgen 130km terug naar huis gereden bepakt en bezakt, motortemperaruur rond de 80, is weer flink wat uit.
Als ik de motorkap open ruik ik koelvloeistof, maar ik zie nergens duidelijke sporen. Ik zet eerst in op het vervangen van de dop op het expansievaatje, dit is nog het oude type dop.
harry4203 (425) PRO, 1 jaar geleden
Heb t nog niet gehad bij deze types, maar de egr-koeler is toch niet inwendig lek?
Beste antwoord, geplaatst door JGC (35), 1 jaar geleden
Alleen de dop vervangen, thermostaat nog niet aan toegekomen. Nu 4 weken verder, koelvloeistof is niet meer gedaald. Kan wel stellen dat het de dop was dus.
JGC (35), 1 jaar geleden
Verder bleef de motortemperatuut steken op 70 graden, gaat nu mooi naar 85 met de nieuwe. - JGC (35), 1 jaar geleden