auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206 SW 2006: Verlies koelvloeistof

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8HZ, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 50

Gisteren ontdekt, er moest ruim een halve liter bij. Vandaag 135km gereden, staat weer iets onder minimaal.
Nu valt me op dat de bovenste radiateurslang onder de thermostaat op een kunststof pijpje zit die los lijkt te zitten, deze lijkt ergens in te kunnen klikken. Is dit gewoon gevalletje kapotte thermostaar waar iets af is gebroken, of gaat de bovenste radiateurslang niet naar de thermostaat maar eerst naar een ander pijpje? Het is daar wel nat, maar na 375000km is de klepdekselpakking ook niet heel fris meer, zit ook olie.

chassisnr van de auto is vf32e8hza44905181
Mocht iemand bijbehorende tekening hebben, heel graag.

Geplaatst door

JGC (235)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De bovenste zit op het thermostaathuis, de onderste gaat op een kunststof slangenset die naar de egr-koeler achterop de motor zit. deze loopt strak onder het thermostaathuis door.

Zal het morgen nog even bekijken. Naar mijn weten zat het pijpje van de bovenste slang gewoon los. Als dat het geval is wordt het een nieuwe thermostaat.

Het is dat ie bijna nooit open hoeft, alleen het weer van afgelopen week of vandaag met de kofferbak vol en 2 fietsen achterop maakte dat temperatuur boven de 70 graden kwam.

JGC 235

2 jaar

Vanmiddag gekeken, bovenste slang zit idd naar behoren, onderste zit idd los onder de thermostaat door.
Wordt nog even verder speuren dus, iets voor volgende week na mijn vakantie.

JGC 235

2 jaar

Afgelopen dagen mee doorgereden: Otterlo - Apeldoorn 2x heen en terug met warm weer, geen verlies. Motor bleef ook rond de 70 graden hangen. Vanmorgen 130km terug naar huis gereden bepakt en bezakt, motortemperaruur rond de 80, is weer flink wat uit.
Als ik de motorkap open ruik ik koelvloeistof, maar ik zie nergens duidelijke sporen. Ik zet eerst in op het vervangen van de dop op het expansievaatje, dit is nog het oude type dop.

JGC 235

2 jaar

Heb t nog niet gehad bij deze types, maar de egr-koeler is toch niet inwendig lek?

Hoe controleer ik dat, zou ik daar nog andere klachten van moeten hebben? Lijkt me dat ie dan flink zou moeten roken? Dat doet ie niet.

JGC 235

2 jaar

Alleen de dop vervangen, thermostaat nog niet aan toegekomen. Nu 4 weken verder, koelvloeistof is niet meer gedaald. Kan wel stellen dat het de dop was dus.

JGC 235

2 jaar

JGC 235

2 jaar

Vandaag thermostaat vervangen, pakking lag naar binnen vanwege een gebroken randje.
Verder bleef de motortemperatuut steken op 70 graden, gaat nu mooi naar 85 met de nieuwe.

JGC 235

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.