Hallo,
Het ziet er naar uit dat mijn versnellingsbak gereviseerd moet gaan worden. Ik ben op zoek naar bedrijven in Almere, Amsterdam of Utrecht die deze klus (AL4 bak) kunnen klaren voor niet al te veel geld. Ik heb contact gehad met Autrans, weet dat zij goed zijn maar wel erg duur. Ongeveer 1500,- Zijn er mensen die andere (goede) adressen weten, 12 mnd garantie is een vereiste.
Alvast dank,
Lars
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Breng maar naar autrans,dan kost het wat meer maar is het ook goed gedaan.
EUR 1500 is niet veel voor een bakrevisie. Luistert heel precies!
Zijn die dingen niet bij een demontage bedrijf te krijgen?
17 jaar
zo'n bak is wel te krijgen bij een demontagebedrijf, maar het eronder schroeven en reviseren van de bak kan je met geen mogelijkheid zelf, althans ik niet. Daarbij vraag ik mij af of die bakken wel zo goed zijn. Dat riscio ga ik niet nemen.
de revisie zelf kost maximaal 1500,- het uitbouwen, inbouwen en de olie 500,-
Dus met een beetje pech:
1500
500
-------
2000,-
Daar wordt je niet blij van maar ik denk dat ik toch naar autrans ga. Zij hebben enorm veel ervaring!
Dank voor de reacties!
17 jaar
Laat autrans het probleem eens beoordelen, een garage zegt al snel reviseren.
17 jaar
Dag Primera p11,
Dat ga ik zeker laten doen a.s. dinsdag heb ik een afspraak in Dronten. Ik laat wel even weten hoe of wat.
17 jaar
HOi,
ik zou eerst eens rond kijken naar n 2e hands bak, denk dat je voor 400 euro er best een kunt vinden, dan ben je voor 900 euro klaar....
zou het risico wel nemen, zo snel gaat een bak niet kapot hoor. wat is er eigenlijk mis mee?
grt w
17 jaar
Wat er prcies mis mee is weet ik niet maar de bak gaat bij het starten van de auto en het verzetten van de keuzehandel soms spontaan in Noodloop. */S gaan dan beurtelings knipperen. Verder schakelt de bak hoekig van 3 naar 4 en maakt de auto soms veel toeren voordat hij van 1 naar 2 schakelt.
Gisteren bij de dealer gaven ze aan dat de olie is verkleurd (dat voorspeld niet veel goeds) Zelf denk ik dat de koppelvormer wel eens stuk zou kunnen zijn.
17 jaar
oh sorry heb het niet goed gelezen, dacht dat het een handgeschakelde bak ging, een automaat is veel duurder dan 400 euro en minder courant....
grt w
17 jaar
ik zou gewoon naar Autrans gaan. In het gunstigste geval zijn alleen de bouten van het hydraulisch blok losgelopen (bekend bij deze bak). Anders goed mogelijk dat alleen de elektrokleppen of hydraulisch blok moeten worden vervangen. Bak kan dan blijven zitten. Laat maar even weten wat ze vinden.
Verkleuring zegt nog niet zo veel. Als de olie een keer te lang heeft gezeten of zwaar is belast dan herstel je dat niet met 1x verversen (helft olie blijft achter). Verbrande lucht of veel gruis is meer reden tot zorg.
17 jaar
Dag AS1,
Ik heb de auto inmiddels teruggehaald bij de Citroengarage. Zij doen er niets meer aan. De olie was zoals ik al zei verleurd. Ik heb rood, grijs, zwart en verbrand gehoord dus het kan van alles zijn en weet nu eigelijk nog niet veel meer.
Dinsdag gaat de auto daar naar Autrans toe. Veel keus heb ik niet. Ik zal de auto moeten laten repareren want ik heb geen geld voor een nieuwe. Gezien de auto nog maar 75.000 heeft gelopen en verder in orde is lijkt mij dit ook een verantwoorde investering. Ik hou je op de hoogte.
groet,
Lars
17 jaar
vraag het eens bij autrac i n lint belgie tel:32/34800706 of
17 jaar
Nou de auto is bekeken en onderzocht door autrans. De olie was grijs, het advies: reviseren voordat het helemaal misgaat. Hopelijk valt de schade in financieel opzicht een beetje mee.
17 jaar
De auto is weer terug van autrans en rijdt weer als een zonnetje, beter dan toen ik hem kocht. Je voelt hem nauwelijks schakelen. Dat had ik eigelijk ook wel verwacht na een complete revisie en nieuwe electrokleppen in de bak (update van PSA de druk schijnt hierdoor standaad hoger te zijn dan bij de oude kleppen). Ik was er naar zeggen van autrans wel op tijd bij. Verder waren alleen de koppelingsplaten een beetje verbrand. De oorzaak lag volgens hen bij de pakkingen in de bak die waren versleten of zoiets.
17 jaar
[quote=larstafari]De oorzaak lag volgens hen bij de pakkingen in de bak die waren versleten of zoiets.[/quote]
Jouw automaat heeft, als je het boekje volgt, 1 keer een verversing gehad in 9 jaar.
In de ATF (automaat olie) zitten toevoegingen o.a. om de rubbers soepel te houden. Deze raken uitgewerkt.
Rij je weinig kilometers dan is het verstandig de interval te verkorten om problemen te voorkomen. Elke 3 a 4 jaar bijv.
17 jaar
Kijk, dat wist ik helemaal niet. Zal ik zeker rekening mee houden. Het plan is wel om nog een jaar of vijf met de auto te doen.
Bedankt voor de tip.
Groet,
Lars
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar