auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: Versnellingspook raakt beugel versnellingsbak.

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100

Hoi allemaal.

Ik heb een probleempje met mijn peugeot 205 uit 1990.

Als ik rij en ik laat mijn gas ineens los of ik geef ineens gas, dan hoor en voel ik ik een bonk bij mijn versnellingspook.
na de auto te hebben opgekrijkt en eronder gekeken te hebben zag ik dat de ring van de uitlaat de onderkant van de pook raakt.
Ik heb geprobeerd de uitlaat iets te draaien of te buigen maar dat helpt niet.
Vervolgens heb ik gekeken of ik de pook omhoog of omlaag kan stellen maar ook dat gaat niet zag ik.
De motorsteunen en rubbers zijn trouwens vervangen.
Ik heb alles al afgezocht op internet maar ik ben de enige met dit probleem geloof ik.
Is er iemand die dit probleem ken en een oplossing weet?

Bij voorbaat mijn dank.

p.s
Ik zie net dat de topic verkeerd is, dat moet natuurlijk zijn, "Versnellingspook raakt beugel uitlaat".

Geplaatst door

bertusk (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou je motorsteunen eens kunnen checken. Als daar teveel speling op zit kantelt je blok meer bij gas los of gas geven. Daardoor slaat dan je uitlaat tegen je schakelstang

205freak 0

13 jaar

Wat bedoel je met ring van de uitlaat? Is de uitlaat toevallig van de bekende imitatie"kwaliteit"?

hans4074 0
badge

13 jaar

De ring bedoel ik eigenlijk de beugel zelf...oftewel de uitlaatklem...sorry dat ik het zo onhandig neer zette..

bertusk 0

13 jaar

Is er recentelijk een uitlaatgedeelte vervangen?

hans4074 0
badge

13 jaar

Ik heb de auto sinds een week of 4.
Volgens de vorige eigenaar is het achterste deel vervangen van de uitlaat....de pot dus en dat klopt, dat heb ik gezien dat die nieuw is.
Ik denk dat dat verders geen invloed er op heeft.
Het probleem deed zich trouwens voor na ongeveer een week nadat ik de auto in mijn bezit had.
Vanmiddag ben ik onder de auto gekropen en een nieuwe uitlaatklem er op gezet omdat de oude..( je raad het al ) het draadeinde afbrak toen ik de moer los draaide.
Ik heb een nieuwe klem gehaald en er op gezet, ik kon hem ongeveer 1 cm opschuiven naar voren en dat heeft een stuk geholpen.
Het probleem doet zich alleen nog voor in de 5e versnelling en in zijn achteruit, dus de pook helemaal naar rechts.
Verder kan ik de klem niet opschuiven helaas.

bertusk 0

13 jaar

Is het mogelijk om er een foto van te maken en hier te plaatsen?

hans4074 0
badge

13 jaar

Hierbij de foto's.

De eerste foto staat de bak in z'n 5 en de 2e foto in z'n achteruit.

[url=http://img814.imageshack.us/i/2203201148...][img]http://img814.imageshack.us/img814/726/2...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]



[url=http://img814.imageshack.us/i/2203201149...][img]http://img814.imageshack.us/img814/2433/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

bertusk 0

13 jaar

Het voorste, roestige deel, dus aan de voorzijde van de klem, is dan de katalysator. De pijp aan de achterkant van de klem lijkt me ook nog niet oud. Dat het onderste deel van de versnellingspook verbogen zou zijn, lijkt me sterk (nog niet meegemaakt) dus blijft er volgens mij maar 1 ding over..........een verkeerde pijp, dan wel verkeerd voorstuk waardoor de uitlaat niet correct komt te liggen. Een knikje te weinig kan al voldoende zijn en das altijd maar net de vraag bij imitatie "spul"
Wat kun je doen: vraag eens bij een uitlaatcentrum welke juiste uitlaat-delen er onder zouden moeten aan hand van chassisnummer en of ze dit hebben liggen. Zo ja, dan moet je nonchalant de achterklep van je autootje openen alwaar net een vol kratje bier staat te lonken (wel zorgen dat ze het kratje ook zien) Nu maar hopen dat ze de juiste uitlaatdelen even willen pakken, zodat je kunt controleren waar de fout zit. Heb je dit ontdekt, dan even wachten tot de jongens het spul weer wegbrengen en dan achterklep dicht en met een rotgang wegscheuren......of het juiste stukje uitlaat laten monteren. Net waar je voor kiest.

hans4074 0
badge

13 jaar

Lol...das een goed idee...hahahaha.
Wat ik alleen vreemd vind is dat idd de pijp die aan de katalysator zit al vrij oud is.
Maar daarvandaan is het 1 recht stuk, dan zou het laatste stuk pijp van de katalysator eigenlijk al iets om moeten buigen van de versnellingspook af dus.
De nieuwe pijp die tot de achterste demper loopt is ook recht zoals je ziet.
Dan zouden dus de de katalysator en de pijp naar de achterste demper beiden verkeerd zijn?

Het gebonk begon ongeveer een week nadat ik de auto had.
Vorige week 18 maart is hij goedgekeurd voor de apk.
Ik heb de auto nu een week of 5.
Hij schiet niet uit de versnellingen, het is alleen een beetje iritant als je in zijn 5 rijd en je het gas snel los laat.
Er is mee te leven en kwaad kunnen doet het niet zoals ik het bekijk.
Maar Hans, in ieder geval bedankt voor je info en inzet.

Groetjes......Bert.

bertusk 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.