close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 205: Blauwe rook Peugeot 205 GTi Turbo

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 Turbo

heren, wie kan mij uit de brand helpen.

ik ben in het bezit van een Peugeot 205 Gti met een 2.0 Turbo motor van een Citroen.
3 maand geleden is bij mij de distributie riem geknapt.

nu rijd de auto weer maar wanneer je gas LOS laat ontstaat er 1 grote blauwe walm met smerige rook achter je. de rook stinkt gigantisch verbrand maar het olie pijl zakt niet, (volgens mij).

wat er vervangen is:

- distributie, waterpomp, looprol
- olie + KVS
- koppakking
- kleprubbers
- DIS bobine
- 8 nieuwe kleppen

dat zijn de belangrijke dingen die ik uit mijn hoofd weet die vervangen zijn toen de distributie was geknapt.


kan iemand mij een goede tip geven!!??

MVG bedankt!

Geplaatst door

205gtiturbo (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Blauwe rook duidt normaal gesproken op een olieverbruik.

Had je vantevoren geen last van deze blauwe rookontwikkeling??

Ik zie dat je kleprubbers zijn vervangen. Zitten deze wel goed gemonteerd. Zijn ze allemaal vernieuwd?. Hadden ze wel de goed maatvoering?
Hebben de kleppen wel de juiste steeldiameters.? Hebben de klepgeleiders geen opflikker gehad bij de disty- breuk??

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

turbo nog gecheckt voordat de kop gemonteerd werd?

gr koen

koen206 0
badge

13 jaar

mits het er eerder niet was, vermoed ik ook de klepgeleiders of de kleprubbers. Is de cilinderkop wel bij een revisie bedrijf geweest, of heb je zelf gewoon nieuwe kleppen erin gemonteerd zonder de geleiders te controleren misschien?

wkhoek 0
badge

13 jaar

Ik gok ook de kleprubbers, zelfde meegemaakt met een golf 2 gti.
Ook nieuwe rubbers ingezet zonder controle van de geleiders. Je denkt dat het goed is, maar dat is dan niet...
Helemaal omdat de auto pas begint te roken bij gas loslaten (dit duidt volgens mij op kleprubbers)

Stanis 0

13 jaar

jongens, bedankt voor de vele tips. maar de kleprubbers zijn nieuw! dus daar zal het vast niet aan liggen. de klepgeleiders gecontroleerd maar als er ook maar 1 scheurtje in zit is het al misse boel.
ik ga de geleiders opnieuw controleren. iemand een tip hoe je die op de makkelijkste manier demonteerd en controleerd?

gr

205gtiturbo 0

13 jaar

je zult helaas toch de cilinderkop opnieuw moeten verwijderen hiervoor...

wkhoek 0
badge

13 jaar

[quote=wkhoek]je zult helaas toch de cilinderkop opnieuw moeten verwijderen hiervoor...[/quote]
Id, je had bij het vernieuwen van de kromme kleppen, gelijk diezelfde geleiders moeten onderwerpen aan een grondige inspectie. Of laten doen. eigenlijk moet je deze opmeten, en vergelijken met de nominale maatvoering.

De cilinderkop eraf is het beste, op een andere manier is het erg lastig.

S6


Ralf

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

heren,

ik heb nog eens ff goed nagedacht. want het klinkt allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.
zou het kunnen toen de kop eraf is geweest, (dus ook de turbo) de leidingen er wel goed op zijn gezet? als dat niet het geval is kan het ook zo zijn dat die olie aan het verbruiken is, en het in de uitlaat pas verbrand.

gr

205gtiturbo 0

13 jaar

Misschien als de retour leiding van de olie (van de turbo naar het motorblok) 'geknikt' is, dat er dan olieverbruik kan optreden. Maar het lijkt mij niet mogelijk om een olieleiding op de uitlaat aan te sluiten, het zal toch echt in de motor met het benzine/lucht mengsel meeverbranden.

Toch blijf ik erbij dat als de motor eerder niet rookte, het denk ik toch in de afdichtingen moet zitten van de kleppen op de klepgeleiders.

wkhoek 0
badge

13 jaar

[quote=205gtiturbo]heren,

ik heb nog eens ff goed nagedacht. want het klinkt allemaal zo makkelijk maar dat is het zeker niet.
gr[/quote]
Nee, dit is niet makkelijk. Indien de retourleiding dusdanig geknikt is dat je olieretour niet goed kan werken, kun je die leiding ook niet meer correct op het blok plaatsen. Dit is vrijwel uitgesloten.
(of weet je zelf dat je de retour leiding hebt dichtgedrukt o.i.d.)

Ben bang dat je cilinderkop opnieuw eraf moet.

S6

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Je kan nog kijken naar de bougies. Als je ze naast elkaar leg op de werkbank zie jij misschien welke cilinder problemen geeft doordat er bv een sterk vervuild is.

Of heb je het probleem al gevonden?

De 807 rijders

807 rijders 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.