Mijn auto houdt soms in op constante snelheid. Daarnaast lijkt het of bij snel optrekken de auto te weinig brandstof krijgt. Deze klachten doen zich alleen voor op gas. De gasspecialist heeft de verdamper gecontroleerd (drukverlies blijft ruim binnen de toleranties) en de gasinstallatie uitgelezen. Nu blijkt de installatie op net op de kritische grens te zitten,de beste man had het over een waarde van 4, mijn auto scoort 3,97. Volgens hem moet de oorzaak gezocht worden in de DGI injector. Deze is anderhalf jaar geleden door de dealer ook al vervangen. Het schijnt dat dit onderdeel een zwakke schakel is in de installatie van AG, en dat deze installatie daarom ook niet meer geleverd wordt. Mijn vraag is of er iemand bekend is met het bovenstaande.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja en Ja.
Kunnen jullie iets duidelijker zijn? ik rijd ook met een AG installatie en ben hier absoluut niet tevreden mee....(zelfde soort problemen) inhouden, niet op gas lopen, af en toe rood knipperende lampjes van gasmeter.....help!
groeten Teun
19 jaar
De injectietijd van de DGI-injector moet liggen tussen de 3.5 en de 4.5 milli seconde bij een warme motor en een verdamperdruk tussen de 0.7 en 0.9 bar. De verdamperdruk heb je niet vermeld maar met de injectietijd is zo zonder aanvullende informatie niets mis mee.
Hoe is het met de ontstekingsinstallatie?
oke...di gaat mij boven de pet, ben ook geen automonteur....
Hakeem, heb je misschien een keer tijd om mij de werking van mijn ag installatie uit te leggen om zo een aantal fouten uit te sluiten? met dealers heb ik een slechte ervaring, en wil dus zelf mee kunnen praten....
gr teun
19 jaar
Bedankt voor alle reacties. Nadat de installatie is gereset heeft de klacht zich niet meer voorgedaan. Overigens heb ik al speciale gasbougies van bosch gemonteerd.
19 jaar
Nog een tip, neem NGK omdat Bosch geen speciale bougies voor LPG maakt. Vast een verkooptruc. NGK daarentegen houden het veel langer uit met LPG.
Hakeem, ik heb al eerder Ngk geprobeerd omdat originele Peugeot klachten gaven, maar mijn auto liep hier nog slechter op. De Bosch bougies die ik daarna gemonteerd heb gaven geen klachten.(Renault adviseert deze bougies wanneer een auto slecht op LPG loopt.)Om nog even terug te komem op de DGI injector, AG geeft maar een half jaar garantie op dit onderdeel terwijl men weet dat dit een slecht onderdeel is.
19 jaar
Helaas ik weet het, zoiets zou in verband met verwijtbare nalatigheid garantie moeten blijven tot die dingen eindelijk eens goed zijn. Tegen die tijd is AG failliet gegaan aan die dingen. Ik zal eens voorzichtig informeren hoelang de garantie is op die dingen.
Wat jou ervaringen met bougies betreft dat verbaast me enorm dat je slechte ervaringen hebt met NGK. Die opmerking van Renault daar hecht ik geen waarde aan omdat bij Renault niemnand van autogas verstand heeft.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar