Hallo, hier een probleem(pje)met de vochtigheid in de auto. Als de airco niet aan staat is het binnen de minuut zo vochtig in de auto dat ventileren of rijden met open raam niet helpt om de ruiten wasem vrij te houden. Wie weet er raad met dit euvel?? of heeft dit al eens een keer meegemaakt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maak de vloerbedekking aan de zijkant L en R naast de voordeur eens los, misschien zit daar wel water onder, Is je voorruit pas vernieuwd?Lekkage.Of de waterafvoer van je airco zit verstopt.
Pollenfilter verstopt? zit rechterzijde aan de voorkant onder de plastic bij de ruitenwisserasjes
achter in de achterbak zitten beluchtings gaten links en rechts achter de bekleding bij de achterlichten deze gaten kunnen wel eens afgestopt zitten .
dit komt vooral voor als een auto schade aan de achterkant heeft gehad maar kijk inderdaad de eerder genoemde oplossingen ook na
succes
Ik zit met een vergelijkbaar probleem, alhoewel bij mij goed ontwasemen het vocht wel wegkrijgt. Waar vind ik de waterafvoer van de airco?
20 jaar
Zit aan de onderkant van de kachel en komt aan de onderkant uit boven op het hitteschild van de voorste demper.
Ik weet niet hoe dat bij een peugeot zit, maar bij de Astra heb ik de servomotor van de recirculatieklep losgekoppeld en de klep in de gesloten stand gefixeerd met sterke tape. Toen was het probleem over.
20 jaar
Ik heb het zelfde probleem gehad bij een Astra. Bleek dat de servo bediening van de recirculatieklep niet goed functioneerde waardoor er alleen lucht van binnen uit de auto werd aangezogen. Met airco aan viel dat niet op maar zodra het buiten kouder werd en de airco uit ging (handbediend) was het probleem er.
20 jaar
Ja, ik twijfel ook aan de goede werking van de recirculatieklep, en het is ook een electronisch bestuurde. Probleem is dat ik niet goed weet hoe je met zekerheid kunt vaststellen dat er echt iets mis is met die klep. Bij mijn type peugeot is het uitbouwen geen sinecure.
20 jaar
Wat is het toch een rotvak, automonteur,maar wel boeiend en altijd maar weer nieuwe problemen,voor een leek is alles simpel maar wij hebben het er wel eens moeilijk mee. Geen probleem is hetzelfde en ook geen klant is hetzelfde.En zeker gezien de huidige uurtarieven heb ik wel eens het idee dat het uit de hand loopt. Nou hou ik alles nog wat bij maar als je niet al je documentatie en vakliteratuur bijhoud ben je binnen een 1/2 jaar uitgewerkt. Ik zou er haast een boek over kunnen schrijven.
Overigens ben ik bij de Peugeot terecht gekomen omdat mijn volgende auto een 406 1,8 16V break op G3 of HDI 110pk zal worden. Alvast handig om te zien welke specifieke problemen er te verwachten zijn. Misschien heb ik jou advies in de toekomst nog eens nodig.
20 jaar
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn 406 2.0 Break. Alleen lag er gisteren in mijn auto een plas water, zeker 1/2 tot 1 liter water, in de voetruimte van rechterachterpassagier. Zover ik kan nagaan, is dat er gisteren pas in terecht gekomen na het boodschappen doen in de regen. Ramen waren in elk geval goed gesloten, want de bekleding van de stoelen was verder droog (dus niet ingeregend) en ook de vloerbedekking langs de rand was droog. Ik heb sterk het vermoeden dat een bodemdop rechtsvoor niet goed sluit. Ik heb er een gezien en gevoeld die een beetje loshangt. Is het mogelijk dat er zoveel water tijdens een ritje naar binnenspoelt via een losse bodemdop. Pollenfilter is onlangs vernieuwd, dus dat zou het - mede gezien de hoeveelheid water - niet kunnen zijn. Isolatie onder de achterbank is ook droog, dus ontluchtingsgaten in de achterbak lijken mij ook niet het probleem, alhoewel de auto ooit rechtsachter schade heeft gehad.
20 jaar
Water loopt nooit omhoog, dus een vloerdop zou het af moeten voeren.Kijk eens "onder" de mat r.v. en r.a.als het daar droog is komt het toch echt via een raam.
Het komt 'ergens' via het achterportier, zover ben ik nu al wel. Had gisteren de auto volledig droog gemaakt en vanochtend was ie op een plek bij het achterportier weer vochtig. Het water loopt via/langs het portier over de afdichtrubbers naar binnen. Hij gaat volgende week naar een schadeherstelbedrijf om de precieze oorzaak vast te laten stellen.
20 jaar
Het komt waarschijnlijk tussen de bekleding door, tussen de bekleding en de deur zit een soort van foliepaneel,als dat stuk is, en dat gebeurt nog al eens als je in de deur moet zijn,dan komt het water daardoor naar binnen en loopt dan over de dorpel aan de bovenkant van de mat.Dan is hij onder de mat nog normaal droog.Eigenlijk moet je die foliepanelen altijd vervangen als je in de deur moet zijn.
Zou heel goed kunnen zijn. Onze kennis die schademonteur is, zei ook al zoiets. Zoals ik hiervoor al meldde, gaat de auto volgende week met 'm mee om het op te lossen. Hartelijk dank voor je reacties.
20 jaar
Overigens heb ik bij mijn eigen auto toch gezien dat er direct onder de voorste antenne vochtplekken onstaan bij regen dus zal daar ook de oorzaak wel liggen. Ik vraag me wel af of ik die antenne aansluiting kan bereiken door de verlichtings-unit te verwijderen. Zoniet dan ben ik aangewezen op een autobekledings bedrijf.
20 jaar
de antenne bereik je door het binnenlichtje eruit te wippen met een fittingschroevendraajertje aan de rechterkant ertussen , voorzichtig. Dan zie je de afscherming van de antenne zitten die kun je er zo aftrekken, dan een m5 moertje en daar zit de antenne mee vast.Maar het kan ook zo zijn dat toch het voorruit lekt.(Pas vernieuwd?).
Nou, ik ben ermee langs de glasboer gereden en die hebben met zeepsop en perslucht langs de rubbers gekeken waar ik bij stond. Daar waren geen leksporen te zien, en als de hemel dan toch flink nat is...Ik ga dit maar eens checken voor ik een paar honderd euro aan een voorruit spendeer, bedankt voor de tip ook.
20 jaar
Het probleem zat in de klep die ervoor zorgt dat de lucht ververst wordt.Hij zorgt er voor dat als je in een file staat achter een vrachtauto bv de klep dicht kunt zetten en de lucht uit het interieur komt en niet van buiten.Zodoende wordt de lucht steeds vochtiger en beslaan e ruiten binnen 5 min.Motor die de klep bedient was doorgebrand. Volgens de dealer echt een Peugeot 406 probleem.Motor kost 186 euro.Deze hebben ze niet vervangen maar de klep open gemonteerd.Probleem over.
20 jaar
Volgens de dealer een echt 406 probleem???Ik denk , gezien de druk die de Importeur op ons legt met de verschillende terugroepactie's dat,als het echt een 406 probleem was geweest we de motortjes allemaal al lang hadden vervangen in opdracht van de fabriek.Dus om dan van een 406 probleem te spreken vindt ik wel erg kort door de bocht.Sorry, ik verdedig alleen de kwaliteit van ons produkt.
blij om te horen dat het probleem is gevonden. Ik denk dat het voor komt bij meerdere auto's (ook opels).
20 jaar
Als reactie op de oldtimer man, natuurlijk is het probleem niet zo dat het een gevaar oplevert voor mens en machine, dat het uiteindelijk een gevaar oplevert(beslagen ramen)zou het misschien wel een actie van peugeot kunnen worden(zijn).Ik beloof hierbij plechtig dat ik de dealer zal uitvragen over dit probleem.Ik ben natuurlijk wel blij dat het probleem is opgelost,de deuren vriezen nu hopelijk niet meer vast enz enz.Verder zeer tevreden over mijn 5 peugeot alweer.Heren/(dames ?) bedankt voor jullie reactie`s.Jos
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar