Hoi,
we zijn er net weer van een lekkere wintersport vanantie in Z-Fr. Op de heenweg ging het koelwater lampje af en toe branden. Dus er zou te weinig zijn. Bij de dop lekte ook wat vloeistof weg. Op locatie heb ik na een paar dagen er ongeveer 1 liter bij gedaan. Wat er in moet weet ik niet omdat ik in het zwarte reservoir geen min/man aanduiding zie. Op de terugweg ging het lampje niet weer branden, maar ik mertke wel dat het nogal nat was onder de automat bij de bestuurder. Na proeven bleek dit koelvloeistof te zijn. Het was ook nog was warm. Ik kan echter niet ontdekken waar het vandaan komt.
Ik ben bang voor een lekke kachelradiateur, kan dit en is dit duur om door een Peu dealer te laten repareren? Ik heb dit eens gehad bij een mazda 323F en toen moest het hele dashboard er uit.
Weet iemand hoe ik die bekleding onder de mat weer droog krijg? Nu heb ik er kranten op liggen, daar trekt wel vocht in.
Groet Wreckerrm
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ziet er idd uit als lekke kachelradiateur! Volgens mij hoeft niet hele dashboard eruit bij 406. Het is geen goed weer om de auto goed droog te krijgen, koelvloeistof met kranten opnemen is wel goed idee, auto zou paar dagen binnen moeten staan met ramen open.
Zitten er ook nog slangen aan de binnenkant of alleen de radiateur en kan alleen die lek zijn? Ik heb wel eens begrepen dat een kachel radiateur nogal duur kan zijn, klopt dit?
17 jaar
Is echt meestal de radiateur in het dashboard, zelf is ie niet zo duur, dacht ca 70, maar uit en inbouwen best prijzig.
Idd blijkt de kachel radiateur lek te zijn. Volgens de dealer al snel 8 uur. Omdat de auto airco heeft zitten er meer stangen/balken achter het dashboard, daarom moet bijna het hele dashboard er uit. Pech hebben dus. Dat wordt een dure.
17 jaar
er staat een richttijd voor van 1.5 uur, nou kan er altijd wat tegenzitten, maar 8 uur lijkt me wel erg lang.
Ik heb zelf eens een kachelradiateur vervangen van een 406 uit 1997 (oude model dus). Was daar binnen 4 uur mee klaar. Enige probleem is dat de stuurkolom er uit moet. Die zit met twee torx bouten met een puntje in het midden vast. En die bouten zijn nogal groot, daar had ik dus niet het goede bitje voor. Bij een automaterialen zaak mocht ik het bitje voor het weekend lenen (kopen ging alleen in combinatie met een hele set à 90.-). Als de stuurkolom eenmaal weg is, stelt het eigenlijk niets voor. Buizen van de radiateur afhalen, radiateur uit de koker schuiven, nieuwe erin, buizen weer aansluiten. En daarna alles weer op zijn plaats zetten. 8 uur lijkt mij daarom voor een professional veel te lang.
17 jaar
Tja, de auto staat al bij de Dealer in Groningen. Volgens hun duurde het langer door de automatische airco. Hierdoor zouden er extra steunbalken voor het dashboard zijn en moest er nogal veel gedemonteerd worden. Ik heb ze geconfronteerd met een tijd van 4 uur. Dat was volgens hun niet heel realistisch.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar