Hallo,
Sinds 16 april 2010 ben ik de trotse eigenaar van een Peugeot 407 SW..Althans dat dacht ik. Een prachtige auto was het in de showroom ik was direct verliefd. Omdat hij er zo mooi uitzag heb ik er voor gekozen om geen garantie te nemen bij de auto (ik weet achteraf stom maar de garantie was voor 3 maanden 875 euro). Maar na 2 maanden begonnen de problemen. Allereerst geeft hij aan dat hij de bandenspanning niet meer kan controleren. Daarna moest in de stuurkolom een printplaat vervangen worden die de lichten en knipperlichten etc regelt (gaf een ESP melding als ik me nog goed herinner). Daarna moest er een nieuwe startmotor in en een dure APK want er moesten ook nieuwe banden om. Het electrische schuifdak is inmiddels ook afgebroken (heb ik nog niet laten repareren). Al met al ben ik na 13 maanden al ruim 2200 euro armer.
Afgelopen zaterdag begint er weer een alarmsignaal op het dashbord te branden (Storing in het emissiesysteem). Garage is weekends gesloten dus ik vanmorgen naar de garage (maandag 1 augustus). Begint er een tweede alarmsignaal te branden (bandenspanning te laag) Terwijl hij ook zegt dat hij het niet kan controleren????. Vanmiddag belde de garage op er schijnt een probleem te zijn met de EGR? (geen idee wat het is ben totaal niet technisch). Kosten circa 550 eurootjes.
Ik ben inmiddels al wel klaar met deze auto want in een 14 maanden tijd heeft hij me dan al 3000 euro aan reparaties gekost..(Als ik de egr laat reparenen). En dan is het dakje nog kapot (schatting reparatie ook 1000 euro).....
Ik heb er geen vertrouwen meer in want wat wordt het volgende mankement?
Maar wat moet ik nu doen??? Laten reparenen en maar bidden dat dit echt het laatste was. Of de auto inruilen?? Ik heb het idee dat de garage wel coulant is gezien de vele ellende die ik gehad heb.
Graag jullie advies..
Hij heeft nu 220.000 km op de teller staan
PS
Als de auto rijdt dan rijdt hij fatastisch....Ik wil alleen graag weten wat jij zou doen...Ik ben echt in dubio..nog 500 euro investeren of nu inruilen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervelend te lezen dat je zoveel ellende hebt. Wat is wijsheid in dit geval. Om keihard te stellen dat de 500,- euro de laatste zijn is gewoon niet te doen en dus een advies is niet te geven. Als je het idee hebt dat de garage coulant is, zou je eens voorzichtig kunnen informeren naar de mogelijkheden en bedenken wat je dan terug zou willen kopen en of deze garage überhaubt iets heeft staan wat binnen je budget en keuze valt. Mocht het voorstel naar je zin zijn, dan kun je het in overweging nemen en dan eventueel toch die garantie-optie meenemen.
Een 407SW is inderdaad een mooi model (persoonlijk) en doorgaans is de 2.0 HDI niet echt een verkeerde motor. Een defecte EGR komt inderdaad geregeld voor. Verder zijn het m.i. bij 407 toch vaak de kleinere electronische storingen, zoals sensoren ABS/ESP, bediening achterklep-ruitje en inderdaad de verbinding van de panelen van het panorama-dak en niet te vergeten....de fusee-kogels aan de voorzijde.
Verder is uiteraard de staat van onderhoud/onderhouds-historie van belang. In dit geval geldt het natuurlijk voor elke auto die je aanschaft, dus wat krijg je terug als je besluit de 407 weer in te ruilen?
Ik heb even gezocht op fuseekogels, maar het zou mij niet verbazen dat deze ook vervangen moeten worden omdat de auto nogal rammelt bij het sturen. En bij het optrekken is het net of ik elke keer een knak hoor. Kan dit duiden op de fusee kogels? En zo ja wat zijn hiervan de kosten? En de gevolgen als ik het niet laat vervangen?
13 jaar
Wel, ik heb de beslissing genomen en de garage opdracht gegeven om de EGR te repareren...Daarnaast zat er inderdaad speling op de fuseekogels dus die worden ook vervangen.
Krijg net een belletje van de garage..De EGR is vervangen, na een proefrit bleek de auto nog niet goed op te trekken.....Het blijkt dat ook de turbo defect is en nog iets maar dat kreeg ik al niet meer door omdat ik verstijfd was door dit bericht...
Ik zit hier nu te janken, als ik het laat repareren kosten 1300 euro heeft de auto in 14 maanden tijd 4500 euro aan reparatiekosten gekost...Dus ik heb tegen de garage gezegd dat hij de turbo niet moest vervangen dan maar wat minder power. We gaan bijna op vakantie en deze kosten kunnen we gewoonweg niet meer dragen.....
Dus na de zomer maar eens op de struin naar een andere auto, deze komt me de keel uit...
13 jaar
De 407 is een prachtige auto maar niet bepaald betrouwbaar zeker de eerste van het model niet......... Kijk maar eens naar de reviews op autoweek.nl
Helaas heb je dit al ondervonden. Pas op met een defecte turbo, de afdichting kan doorslaan en dan slaat de motor op hol en trekt je carter leeg....... Dan ben je echt aan de beurt.
Ik zou hem verkopen, hoe mooi hij ook is het blijft een ramp. Hoop niet dat je teveel hebt betaald want de restwaarde is vrijwel nihil.
Sterkte ermee.
Groet Paul
betreft de turbo is de electroklep van de turbo ook gecontroleerd??? die sneuvelen regelmatig, kost iets van 75 euro.
idd, of de potmeter op de turbo. ik zou nog maar eens heel goed diagnose laten stellen.
Ik heb echt geen idee....Ik heb er geen verstand van. Maar dit is wat de monteur zei.
13 jaar
Ik denk dat ik er eerst mee op vakantie ga (over 2 weken) en dan ruil ik hem wel in..Ben benieuwd wat ik er nog voor krijg.....Kost me in ieder geval altijd geld....
13 jaar
Hoe groot is de kans dat dit gebeurt....Dat de afdichting doorslaat? Want ik wil eerst met deze auto naar frankrijk (over 1 1/2 week)
13 jaar
Kan ik zo niet zien vanachter de PC........ Demonteer de leiding naar intercooler en kijk hoeveel olie er in zit...... Bij veel olie komt hij er echt aan.... Zou eerst goede diagnose laten stellen wat er met de turbo is.
Is die EGR-klep dan inderdaad wel defect geweest? K'zou, zoals al aangegeven, eerst maar eens een correcte diagnose laten stellen.
IDD Hans, als die BERUCHTE electroklep defect is, wil de EGR klep ook nog wel eens kloten
Tsja wat moet ik hier verder mee dan.......De EGR is inmiddels al vervangen zal de monteur vragen naar de electroklep. Maar de kosten voor die EGR zal ik zowieso wel hebben. Ik heb er te weinig verstand van om te zeggen dat die niet stuk was. En als ik het aankaart zeggen ze toch dat ie defect was en vervangen moest worden.
13 jaar
Ben weer bij de garage geweest, gevraagd naar de electroklep....Deze was dus inderdaad ook kapot samen met de turbo, volgens de monteur zat er in de turbo een pennetje vast (wat dit ook moge zijn). Dat wordt dus of repareren of inruilen.
OH ja en hij heeft de de EGR laten zien die zat inderdaad vol met rotzooi
13 jaar
Weet je ook of ze gekeken hebben welke storingscode aanwezig is? Het lijkt me niet de bedoeling om te gaan zitten "stoken" tussen beweringen van deze garage en de technici hier op het forum, maar wellicht wordt er iets over het hoofd gezien door hun. Is het een peugeot dealer? Kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer hier eens plaatsen? Met dit nummer hebben de peugeot mensen toegang tot meer informatie. En dan ook graag de zogenaamde P-code van de uitgelezen storing. Lijkt me sterk dat er geen storing aanwezig zou zijn.
Ik weet het niet hans. Wat ik me wel steeds afvraag is of de monteur dit niet vooraf had kunnen zien. Hij heeft de EGR vervangen. Hierna ging hij erin rijden om te zien of het goed was. Hij kwam er echter achter dat er geen power inzat. De storing is wel weg en de auto rijd verder ook. Alleen mist hij de power. Na verder zoeken kwam hij dus ook op de electroklep en de turbo. Had hij dit ook kunnen weten voordat hij de egr ging vervangen? Nu zit ik met een kostenpost van 500 euro en een auto met kapotte turbo.
Het betreft overigens geen Peugeot dealer maar een merkloze dealer
13 jaar
Ja joh, dat is allemaal lastig aan te geven of de monteur dit van te voren had kunnen zien. Hangt ook weer een beetje (veel) af van de storingen (P-codes) die aanwezig zijn of waren, maar ook met een aanwezige P-code kun je niet altijd concreet stellen van......ohw dan is dat de oorzaak. Veelal zal er aan de hand van die P-code toch het 1 en ander gecontroleerd, dan wel gemeten moeten worden om tot een juiste diagnose te komen.
Als de motor nu geen vermogen heeft, moet er vroeg of laat een storingsmelding verschijnen ook als de turbo mechanisch defect zou zijn, dus, afgezien van Paul z'n correcte opmerking in #5 kom je vast en zeker onderweg te staan met een storing.
Maar kun je de laatste 8 cijfers van het chassisnummer plaatsen?
Ik zou eens met de verkoper gaan praten. Al heb je geen garantie op je auto genomen (wat achteraf gezien ook niet veel geholpen zou hebben,want de meeste storingen komen na de garantie) mag je wel een auto verwachten die betrouwbaar en storingsvrij werkt. Dat is consumentenrecht.
Verder wil ik opmerken dat zo'n auto in vergelijking met de (Duitse) concurrentie waarschijnlijk qua aanschaf niet zo duur is geweest. Het geld wat je uitgespaard hebt voor deze luxueuze auto moet je nu uitgeven aan reparaties. Ik hoop dat dit de pijn enigszins verzacht.
Verder zal alles wat nu gerepareerd wordt, niet zo gauw meer terugkomen: je repareert de kinderziektes eruit. Je zou kunnen beslissen om lang met deze auto door te rijden, en zo de financiële pijn verzachten.
Nu deze auto wegdoen is zonde: je krijgt er weinig voor terug maar de reparatiekosten ben je kwijt. Of toch weer het gesprek aangaan met de verkoper, en met hem een deal (inruil) maken die de schade voor jou beperkt.
13 jaar
Nog even volhouden en je hebt een nieuwe... Maar het is inderdaad wel zwaar balen dat je in korte tijd zo veel mankementen hebt. 'n Echte Problemcar.
suc6
13 jaar
@Andreetje Bij de verkoper hoef je niet aan te kloppen. Geen garantie genomen (geld bespraren) en dan na een jaar komen met veel reparaties........ Hij was blij dat hij er vanaf was.....
Even off topic: TS is aardig masochistisch, van een 407 naar een Laguna -:)) Sta je met een paar maanden hier weer op het forum met zo'n rampenbak.
Advies: kijk op de autoweek site voor reviews en google op het autotype en je ziet de specifieke problemen. Bij een Honda / Subaru nihil bij een Laguna pagina's vol -:))
In ieder geval fijne vakantie.
groet Paul
Auto 14 maanden geleden gekocht voor 8000 euro.
In zekere zin heb je gelijk andreetje, maar als ik met de bibber in mijn kuiten in de auto zit in afwachting van welke melding ik nu weer in het dislpay krijg dan rij ik zeker niet ontspannen terwijl ik autorijden heel leuk vindt. Mijn vertrouwen in deze auto is tot onder het nulpunt gedaald.
Ik ga straks met de verkoper om tafel. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben ik reken toch wel op enige coulance van hun kant, ze weten inmiddels ook wat er allemaal met die auto aan de hand is. Extra korting of extra inruil op een andere bij hetzelfde bedrijf we wachten af. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb nu een aanbieding van een dealer waar ik hem inruil op een Renault Laguna Grand Tour - 2.0-16V Expression van maart 2005 met 2500 euro bijbetalen....Ik denk er sterk over na.
13 jaar
[quote=paulmichiel].
Bij een Honda / Subaru nihil bij een Laguna pagina's vol -:))
groet Paul[/quote]
Goh Paul, valt me tegen dat Mercedes niet bij het rijtje Honda /Subaru staat. (LOL)
[quote=hans4074][quote=paulmichiel].
Bij een Honda / Subaru nihil bij een Laguna pagina's vol -:))
groet Paul[/quote]
Goh Paul, valt me tegen dat Mercedes niet bij het rijtje Honda /Subaru staat. (LOL)[/quote]
Wat wordt hier mee bedoeld?
Groet
Thony
13 jaar
@Hans daar weet ik net iets teveel vanaf -:))
Zie posting 22, van de ene ramp naar de andere.
[quote=paulmichiel]Zie posting 22, van de ene ramp naar de andere.[/quote]
Hoe kom ik daar?
13 jaar
Aantal postings naar boven. Rechts boven de posting zie je het nr.
Als ik op autozine kijk dan komt deze auto er zo slecht nog niet af. http://www.autozine.nl/text/359.html
Rij-eigenschappen8,0
Betrouwbaarheid8,0
Dealer8,1
13 jaar
Steek je hoofd aub niet in het zand en luister naar de mensen uit het vak. Je ruilt de ene ramp in voor de andere.
Er zullen ook wel goede zijn, maar die zijn er bij de 407 ook wel. En die heb jij nu net niet getroffen. Ga op zeker en kies wat anders.
akkoord signaal is duidelijk. Nu eerst maar op naar de dealer..
13 jaar
Ben ik weer. Dealer had alle begrip voor de rampauto etc..bladiebladiebla...Hij bied me nu aan een Renault Megane Grand Tour 1.5 Dci 85 pk Business met bij betaling van 2500.
Ik weet dat het qua auto veel minder is dan de Peugeot maar financieel is dit wel haalbaar voor me. Dan maar wat minder pk etc. Vanmiddag maar even een proefrit maken..
13 jaar
Niet hier weer komen klagen als het misgaat -:)). 1.5 DCI blokken lopen in elkaar door kapotte drijfstanglagers en ook de turbo's gaan wel eens. Je zoekt de ellende wel op he ? -:))
Alle begrip Paul maar wat moet ik dan ??? kan hooguit 2500 a 3000 missen op het moment. En er zullen toch ook wel goede zijn. Ik weet het nu echt niet meer. Mijn hoofd tolt en mijn maag zit in de knoop. :(
Heb het idee dat ik het toch niet goed kan doen.
13 jaar
[quote=thonyvdveen][quote=paulmichiel]Niet hier weer komen klagen als het misgaat -:)). 1.5 DCI blokken lopen in elkaar door kapotte drijfstanglagers en ook de turbo's gaan wel eens. Je zoekt de ellende wel op he ? -:))[/quote]
Alle begrip Paul maar wat moet ik dan ??? kan hooguit 2500 a 3000 missen op het moment. En er zullen toch ook wel goede zijn. Ik weet het nu echt niet meer. Mijn hoofd tolt en mijn maag zit in de knoop. :(
Heb het idee dat ik het toch niet goed kan doen.[/quote]
Ik wil graag weten hoe groot de kans is dat ik weer ellende krijg....Op elke auto is immers wel iets aan te merken, dus wat ik ook kies (met inachtneming van mijn financiele middelen) er is altijd wel een issue met de auto te vinden lijkt me.
13 jaar
Tis zonde! Je zenuwen lopen op vanwege de naderende vakantie en dus haast want je moet toch iets. Wat is wijsheid in dit geval? Heb je niet een kennis of familie die meer thuis is de technische zaken voor wat betreft aankoop controle? Mogelijkheid om deze Megane nog te laten keuren bij ANWB, of bij een andere garage aan te mogen bieden voor een APK, al is dit natuurlijk geen echte indicatie. Mogelijkheid tot afsluiten garantie?
Onderhoudsboekje aanwezig = onderhoudshistorie....dealer onderhouden? Mogelijkheid om dealer waar auto onderhouden is te bellen? Om zomaar iets te noemen.
En anders.......................neem gewoon even rust, laat het even bezinken ondanks de naderende vakantie
idd hans, leuk is anders. Maar we gaan rustig kijken. Maar ik ben wel zeer achterdochtig geworden, misschien ten onrechte hoor....Maar ja wat wil je na 1 jaar ellende. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit eerder zoveel problemen met een auto heb gehad hoor (anders dan de gebruikelijke kosten (nieuwe bandjes etc).
en een kennis met verstand van zaken heb ik idd niet (zegt ook niks want bij de vorige was het ook alleen maar de lectronica die het af liet weten (in eerste instantie althans). En kan de ANWB zien of de zaken die paulmichel omschreef (1.5 DCI blokken lopen in elkaar door kapotte drijfstanglagers en kapotte turbo) binnenkort kapot gaan?
Maar het gaat om onderstaande auto:
Merk: Renault
Model: Mégane
Type: Grand Tour 1.5 Dci 85pk Business + Trekhaak
Inrichting:Stationwagon (5 drs)
Bouwjaar:jul 2006
Kleur:Licht beige metallic
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km. stand : 170.679 km
13 jaar
Koop liever een Mazda 626 wagon van 2001 oid. Of een Nissan Primera P11-144 uit 2001 of zo. Kost niet de wereld en bij goed onderhoud en een lage km stand kan je er nog heel lang mee doen. Met dat soort auto's gaat zelden wat mis.
Op marktplaats vind je ze wel, ingeruild van eerste eigenaar, altijd dealer onderhouden etc voor een paar 1000. Kan je in ieder geval veilig op vakantie.
ANWB keuring zegt vrijwel niets over wat komen gaat. Zegt alleen wat over de huidige toestand.
Sterkte en neem geen overhaaste beslissing.......
Helemaal met paulmichiel eens, koop een Japanner. Laat aub die Franse auto´s voor wat ze zijn. Water naar de zee dragen in jouw geval.
Wijsheid en een goede vakantie toegewenst. (daar ben jij wel aan toe.).
Moi,
Je hebt behoorlijk in die Peugeot geïnvesteerd. Mijn advies: ga naar dat Peugeotdealertje in Burgum, vertel daar je verhaal, laat ze goed naar de auto kijken en vraag hun om een onafhankelijk beoordeling: houden of verkopen.
De HDi motoren van Peugeot zijn over het algemeen best betrouwbaar. Je hebt tot nu toe veel pech gehad, maar goede kans dat deze motor probleemloos nog tot de 500.000 km kan doordraaien. Als je weer wat anders koopt ben je ook een hoop geld kwijt, en weet je wederom niet wat voor vlees je in de kuip hebt.
Veel succes!
Bert
[i]Niet dat ik snel een Peugeot zou omruilen voor een Renault, maar verdiep je eerst goed in deze auto's: sommige series/modellen/bouwjaren moet je echt met een grote boog omheen lopen, maar dat geld natuurlijk niet voor iedere Renault. Kijk maar eens goed op deze site. Hier is her en der veel te vinden welke je moet mijden en welke niet, en waarom.[/i]
13 jaar
Beste mensen, allemaal hartelijk dankl voor jullie meedenken en adviezen. ik heb me zo goed en zo kwaad als ik kon verdiept in het alles. De dealer was heel erg meelevend en coulant, hulde voor deze man, je hoort het wel anders. Beslissing is genomen, de Peugeot ben ik nu kwijt. REparateikosten gedeeld en een goede inruil voor mijn eigen gekregen (terwijl de dealer wist wat er nog allemaal aan mankeert). Geeft mij mijn nachtrust weer terug en we gaan heerlijk op vakantie...
Nogmaals dank allemaal het was een zeer bijzondere ervaring.
13 jaar
Elk merk heeft zijn "maandagochtendmodellen".
Met een auto moet je geluk hebben. Punt.
Thonyvdveen, ik voel met je mee. Ik hoop dat er snel een goede oplossing voor je komt, wat dat ook mag zijn.
13 jaar
[quote=thonyvdveen]idd hans, leuk is anders. Maar we gaan rustig kijken. Maar ik ben wel zeer achterdochtig geworden, misschien ten onrechte hoor....Maar ja wat wil je na 1 jaar ellende. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit eerder zoveel problemen met een auto heb gehad hoor (anders dan de gebruikelijke kosten (nieuwe bandjes etc).
en een kennis met verstand van zaken heb ik idd niet (zegt ook niks want bij de vorige was het ook alleen maar de lectronica die het af liet weten (in eerste instantie althans). En kan de ANWB zien of de zaken die paulmichel omschreef (1.5 DCI blokken lopen in elkaar door kapotte drijfstanglagers en kapotte turbo) binnenkort kapot gaan?
Maar het gaat om onderstaande auto:
Merk: Renault
Model: Mégane
Type: Grand Tour 1.5 Dci 85pk Business + Trekhaak
Inrichting:Stationwagon (5 drs)
Bouwjaar:jul 2006
Kleur:Licht beige metallic
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: Handgeschakeld, 5 versnellingen
Km. stand : 170.679 km[/quote]
ah een K9K, als het goed is, zijn de modelen van af 2006 met gewijzigde lagerschalen voor zien. heb wel een paar keer bij de 1500DCI gezien dat de lagerschalen er uitlagen, maar dat waren oudere types. turbo's eigenlijk weinig problemen mee, gaan ook niet snel kapot. mits goed onderhouden
[quote=Treb]Moi,
[i]Niet dat ik snel een Peugeot zou omruilen voor een Renault, maar verdiep je eerst goed in deze auto's: sommige series/modellen/bouwjaren moet je echt met een grote boog omheen lopen, maar dat geld natuurlijk niet voor iedere Renault. Kijk maar eens goed op deze site. Hier is her en der veel te vinden welke je moet mijden en welke niet, en waarom.[/i][/quote]
of zegt meer over de aantallen kwa verkoop. wat veel verkocht is hoor je meer over dan waar weinig van verkocht is
Eigenlijk is dit geen onderwerp voor deze site maar om de TS in dit geval niet te onderbreken hebben we de topic door laten lopen.
Aangezien de TS een besluit heeft genomen is dit topic gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar