Eigenlijk is dit een toevoeging op mijn vorige vraag (http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Hans4074 wijst me heel terecht op de fusee-kogels. Wat ik met mijn auto merk is een rammelend lawaai aan de voorzijde bij de wielen. Met name bij het sturen de bocht om. Ook bij het optrekken hoor ik wel eens een knakkend/klappend geluid.
Kunnen dit de fusee-kogels zijn of zijn er andere oorzaken mogelijk? En wat zijn ongeveer de kosten voor deze reparatie?
Groet
Thony
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Thony, controle of er speling op de onderste fusee-kogel(s) zit is vrij eenvoudig zelf te doen = wiel(en) op verantwoorde wijze van de grond brengen, wiel onder en boven beet pakken en controleren of er speling voelbaar is door wiel te trekken en te duwen. Speling voelbaar, dan eigenlijk zo goed als zeker de onderste kogels letterlijk en figuurlijk verrot. Nieuwe fusee-kogel zit bij de dealer rond de 110,- incl BTW, Montage zal, uitgevoerd op de voorgeschreven manier, ca. 1 uur per kant zijn. In het aller ergste geval is het gedeelte waar de keerring van de fusee-kogel op af moet dichten dusdanig ingevreten door roest, dat er een compleet nw fusee-stuk op moet. In de meeste gevallen is de voorgeschreven methode (mits goed uitgevoerd) incl. nwe kogel voldoende.
Nog een oorzaak van kraken bij uiterst sturen, kunnen de 2x links en 2x rechts bouten + moeren van de voorste aluminium langs-balkjes op voorste sub-frame zijn. Als deze verbinding niet vast genoeg staat, kan dit ook kraken veroorzaken bij uiterst sturen = deze 4 bouten en moeren natrekken.
Hans de fusee kogels worden vervangen was inderdaad het probleem (naast alle andere sores met dus K U T auto
13 jaar
fusee kogels worden vervangen
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar