👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal
Gisteren een nieuwe absorptievat geplaatst.
Probleem voorheen was benzinegeur bij het afremmen en af en toe het getik van elektronischeklep bij stationair draaien. Verzadiging absorptievat.
Nu heb ik dus een nieuwe geplaatst en heb ik vandaag bij staionair draaien van de motor na een rit geconstateerd dat de klep ook bij stationair blijft tikken.
Het is toch de bedoeling dat de benzinedampen afgevoerd worden bij deellast en vollast en niet bij stationair.
Of moet ik de oorzaak zoeken in een defecte klep of de aansturing van de klep. Zelf denk ik in de aansturing. Er lopen 2 draden naar de klep toe.
Het openen van de klep wordt denk ik aangestuurd door Motorcomputer systeem. Kan het ook aan de massa liggen??
Of is het normaal dat het bij staionair gaat tikken.
Graag zie ik reacties tegemoet.
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
werkt stationair ook, is dus gewoon goed
Helemaal mee eens!
Gewoon goed!
Hans en Harry bedankt voor een snelle reactie.
Maar nog een vraag, is het ook normaal dat de klep open/dichtgaat in een pulsevorm en daardoor een geluid veroorzaakt als benzine injectoren.
En als dat zo is, dan zal ritme waarschinlijk van pulse ook veranderen bij meer toerental????
Chris
16 jaar
Ja dat klopt. De klep wordt aangestuurd en kan open gaan staan tussen de 0 en 100%.
Het getikker van deze elektroklep absorbtie lijkt inderdaad op het getikker van injectors.
Stoor je je aan het getikker, dan kun je misschien iets proberen met isolatie aanbrengen, maar denk er dan wel om dat je het beluchtingspijpje van het vat zelf, niet afdekt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar