Sinds kort in bezit van 307 SW 2.0 SW AG lpg SGI, probleem motor loopt slecht stationair op lpg op benzine geen last.
Zal volgende week naar specialist maar misschien heeft iemand nu al een tip.
Viel mij dat verdamper horizontaal is gedemonteerd en niet verticaal kan dit wel.
De 4 injectors zie ik helemaal niet zitten, zitten deze aan onderzijde van inlaatspruitstuk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zouden aan de onderkant kunnen zitten. Heb je alleen problemen als de motor stationair loopt ?
Heb de auto net 2 dagen en volgens mij alleen stationair, misschien dat hij af en toe wat trekkracht mist.
16 jaar
SGI installaties hebben twee zwakkere plekken. De injectoren willen nog wel eens vervuild raken. Alleen vervangen is hierbij een goede oplossing. Meestal wordt er dan ook een drooggas filter in de slang naar de injectoren gezet. Verder is de druksensor op de verdamper ook een zwak punt, bij mijn 406 met SGI installatie heb ik al twee keer deze sensor op de verdamper moeten vervangen. Na verloop van tijd komt hier vuil in en gaat de motor slecht stationair lopen en schokte de motor destijds bij het optrekken.
Soms komt het voor dat de verdamper overleden is, meestal pas na de nodige kilometers.
Maar om een goede diagnose te kunnen stellen is het belangrijk om zeker te weten of het probleem er op LPG is en of de auto op benzine verder goed loopt. Anders ga je bij een LPG specialist van het kastje naar de muur. Wat verder dan helpt is om te weten in welke situaties dit probleem optreedt.
Volgens mij zit er al een filter voor de injectoren deze zit in slang vanaf de verdamper naar de injectoren, als motor stationair loopt begint hij slechter te lopen of loopt hij op 3 cilinders. Boven de 1500 toeren loopt hij dan weer mooi rond. Als hij stationair slecht loopt en ik hem overzet benzine loopt hij verder normaal. Zal morgen eerst garage bellen waar auto weg komt, had geen bovag garantie maar wel 3 mnd op bak en motor.
16 jaar
Ik kan de opmerking van pieterp9094 alleen maar onderschrijven: eerst moet je zeker weten dat de motor wel goed loopt op benzine voordat je naar de LPG specialist ga.
Verder had ik met mijn 406 AG SGI ook het probleem dat hij stationair slecht liep en dat hij regelmatig afsloeg. De verdamper bleek, na >200dkm, niet meer goed te zijn.
Het drooggas filter moet overigens regelmatig (maar ik weet niet precies nahoeveel km) vervangen worden.
16 jaar
Garantie op bak en motor is zo goed als geen garantie, bij dit soort bedrijven valt de lpg installatie buiten de garantie.
Heb je geen proefrit gemaakt dan?.
Auto meer dan 150.000km gedraaid?.
Dan worden het vaak nieuwe injectoren en nieuwe drukregelaar.
16 jaar
Volgende week afspraak gemaakt met garage deze zullen zelf eerst even kijken en mij eventueel hierna doorsturen naar LPG specialist.
Nu ik auto wat langer heb valt mij het volgende op, loopt soms slecht stationair, bij langzaam optrekken stottert hij wat, en verbruik zit is erg hoog op LPG 1:7 Wie weet wat normaleverbruik is van 307 SW 2.0 op lpg.
16 jaar
LPG installatie moet uitgelezen worden. Kan bij SGI onder het rijden. Een specialist ziet dan wel of het de sensor of de injectoren zijn. Bij hoog verbruik denk ik eerder aan de injectoren. 1:7 is redelijk veel maar ook sterk afhankelijk van rijstijl en van soort verkeer.
Toch denk ik dat 1op 9/10 wel haalbaar moet zijn.
16 jaar
Kijk maar eens op mijn post KRG.
Ik heb zelf 1 1/2 jr last gehad van storingen in een 406 2.0 110 pk met AG G3 SGI installatie. Veel tips gehad over mogelijke oorzaak. Maar de garage heeft het nooit echt kunnen oplossen.
Maar het gemiddeld verbruik van mijn 2.0 16 V op LPG AG G3 was 1 op 10,1 . Veel langere ritten en ook veel kortere ritten. 120000km gereden. Altijd verbruik bijgehouden. Komt over deze 120000 km dus 1 op 10 uit. Zuiniger kreeg ik hem niet.
succes met de storing !
Zie deze link
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
16 jaar
Bij de LPG specialist geweest en ivm drukte afspraak gemaakt over 2 weken. Kreeg van hem een tip om op het volgende te letten.
Als auto koud word gestart dan blijft eerst rechter LED knipperen (schakelaar lpg/benzine) even later gaan dan de LED's van tanknivo branden op dat moment komt er gasdruk op het systeem tot aan de injectoren auto loopt dan nog op benzine (schakelt op LPG bij 75 graden) als hij dan al gelijk onregelmatig gaat lopen is het bijna zeker dat er een injector doorlekt. Dit even in de gaten gehouden en is bij mij inderdaad zo zodra de LED's van tanknivo branden bij koude motor gaat hij al onregelmatig lopen. Terwijl hij dus nog op benzine loopt.
16 jaar
Gaat overigens wel bij een hoge temp pas over.
ik dacht dat het normaal 40 graden was.
Maar wat de gasboer zegt klopt idd, waarschijnlijk toch idd een injector.
Dan loopt tie effe op 2 brandstoffen.
16 jaar
Zorg ervoor dat als het de injectoren inderdaad zijn en ze deze vervangen dat ze ook een filter in de slang zetten vanaf verdamper tot aan injectoren.
Op het moment dat de tankledjes gaan branden loopt de motor na een paar seconden al op LPG. Het is echter ook afhankelijk van het type SGI computer en de software versie.
[quote=pieterp9094]Zorg ervoor dat als het de injectoren inderdaad zijn en ze deze vervangen dat ze ook een filter in de slang zetten vanaf verdamper tot aan injectoren.[/quote]
Mocht het filtertje echt behoorlijk vervuild zijn, neem dan het zekere voor het onzekere, en kijk ook even in de droog-gasslang of daar geen vervuiling zit.
1x meegemaakt met een 407 die soort gelijke problemen had. 4 LPI injectors én filtertjes vervangen, maar niet verder gekeken. 407 heeft het een dag goed gedaan, daarna zelfde probleem weer terug.
Zat vervuiling in de koppelbuis (AG) waar de injectors op aangesloten zitten en dit was dus weer tussen de injectors gaan zitten waardoor ze weer niet goed afsloten.
Injectoren zijn vervangen,gasfilter is vervangen druksensor verdamper is vervangen. Verdamper is afgesteld. Loopt nu perfekt geen misse slag meer gehad alleen begon vanmiddag motormanagement lampje te branden met 1 keer een piep. Met melding storing uitlaatgas
16 jaar
Vandaag bij dealer geweest deze heeft computer uitgelezen, bleek storing P0170 te hebben. Omschrijving"aanwezige permanente storing brandstofinspuiting" Oplossing vervangen voorste lambda sonde en herprogrammeren EBE.
Lampje is nu gereset en heb intussen alweer 100km gereden zonder melding.
Motor houdt wel eens wat in
Lambda sonde kan deze ook vervuilt zijn zodat ik hem kan schoonmaken? Want ze zijn 224 euro ex btw.
Wel vreemd dat het begonnen is na vervanging injectors LPG.
16 jaar
Heb je de P0170 eerst laten resetten en is die toen weer permanent terug gekomen ? Dat zou ik eerste eens uitzoeken. Zou beste nog vanwege de LPG installatie er zo in kunnen zitten.
Inhouden, hoe is het met de bougies ? Recent nog vervangen ?
Enne de tip van Hans is wel een belangrijke, is ook de LPG verdelerbuis en de slangen schoon gemaakt ? Anders zijn de SGi injectoren zo weer vuil.
Heel toevallig, maar de 407 van hierboven , kwam een paar dagen nadien met.................brandend diagnoselampje en (tijdelijke) storing brandstofinspuiting!
Eerste keer storing gewist.
2 dagen later weer terug met zelfde storing, toen voorste lambda en stekker verder gecontroleerd en storing wederom gewist.
Uiteindelijk, bij de 3de keer de lambda vervangen......tot op heden nog niet terug gezien.
Ze hebben lampje gereset, storing nu nog niet gehad (100km) als hij weer komt toch eerst de lambda dan maar laten vervangen, of een week op dure benzine rijden en zien of storing dan wegblijft.
16 jaar
Nieuwe lambdaspnde erin gekregen, rijd nu al even goed zonder storingen hoop dat het zo blijft
16 jaar
Helaas lampje motordiagnose en storing uitlaatgassen is weer terug na 3 dagen. Ook valt het mij op dat bij lege LPG tank auto niet terug schakelt naar benzine, terwijl hij dit in het verleden wel deed met een pieptoon. Dus donderdag maar weer naar de LPG specialist
16 jaar
Hoe is dit afgelopen? Die van mij schakelt ook niet terug bij lege tank.
15 jaar
Auto rijdt nu aantal maanden zonder problemen, door de LPG specialist is naar mijn inziens veel onterecht vervangen met de nodige kosten, en oude onderdelen waren dag later al weggegooid waaronder de LPG computer. Hierna afscheid genomen van Schouten en zelf op internet diagnose handleiding SGI gedownload. Mbv multimeter erachter gekomen dat de MAP sensor van de interfaceunit defekt was kwam geen enkel signaal vanaf, terug naar LPG specialist deze wilde hier niks van weten, door tussenkomst importeur toch dit onderdeel gratis gekregen. Na montage en afstellen verdamperdruk is storing uitlaatgas over en schakeld hij ook weer over bij lege tank jammer dat dat enkele maanden en veel geld heeft moeten kosten.
Bij mij dus de interfaceunit die probleem gaf.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar