Peugeot 307: scheur in uitlaat spruitstuk en bougies hebben bruine roest vorm

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hallo allemaal,heb twee vragen over mijn auto.Vraag 1 bij mijn peugot 307 16-16v bj 2002 TU5JP NFU motor ontdekte vandaag ik een scheur in de uitlaat spruitstuk,deze begint net na het zeskant gedeelte waar de lamdasonde zit en loopt bijna door naar besvestiging uitlaat spruitstuk aan motor blok.Nu is mijn vraag komt dit veel voor bij deze type's,dande vraag kan ik het uitlaat spruitstuk lassen ,zoja moet de uitlaatspruitstuk aan de motor zitten en warm zijn of er af.
Vraag 2. bij het controleren v/d bougies i.v.m weinig trek kracht motor moet hard werken en verbruikt veel te veel brandt stof, zie ik dat de schroefdraad er van onder de olie zit dit is bij alle bougies zo en veder zit de bougies helemaal onder een soort vette bruine roest kleur.ook de elektrode v/d bougie ziet er uit als of het iets gesmolten is ,kan de bobine blok de oorzaak zijn of toch door geslagen kop pakking LET OP HEB GEEN VERLIES VAN KOEL WATER DE PEIL IN HET EXPANIE VAT BLIJFT MOOI OP PEIL. wat betekend dit .
Graag jullie antwoord.
groeten bus driver.

bus driver

Geplaatst door bus driver (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

TrafficBandit (0), 16 jaar geleden

Bij lassen aan de auto zelf moet je voorzichtig zijn. Ik heb begrepen dat de ECU (computer) kapot kan gaan door spanningspieken die door het lassen worden veroorzaakt. Ik heb hier verder zelf geen ervaring mee maar ik zou de ECU in ieder geval even loshalen voordat je gaat lassen.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Lassen is mij nog nooit gelukt,vervangen is de remedie en bestel ook maar een lambdasonde want die krijg je er niet heel uit.
Dit probleem komt toch wel redelijk veel voor.
Slecht trekken en verbrande bougie's kunnen allemaal een gevolg zijn van het gescheurde spruitstuk.Die bruine plekken kunnen lekplekken van de bougie zijn, zijn de rubber "spenen"van de bobine ook uitgedroogt ?

bus driver (0), 16 jaar geleden

Ik wil traffic bandit bedanken voor zijn tip .En verder bedank ik oldtimer. ik ga er niet aan lassen het is van gietijzer en dit is moeilijk te lassen je moet de uitlaatspruit stuk rood gloeiend maken dan gelijk lassen ,en dan moet je geluk hebben dat het goed gaat.Ik probeer via de sloop of onder delen lijn een te vinden ,en anders een nieuwe.Voor oltimer de spenen v/d bobine zien er op het ooog goed uit geen scheurtjes en ik zal de lamdasonde ook bestellen weet iemand wat zo iets ± kost .Verder mijn dank voor jullie snelle reactie groeten bus driver

bus driver (0), 16 jaar geleden

Heb nog de vraag Als dit probleem redelijk veel voor komt ,is er dan geen coulance van peugot uit ,heb er maar 80.000 mee gereden dat mag toch niet voor komen??
groeten

harry4203 (510) PRO, 16 jaar geleden

spruitstuk kost niet zoveel, en moet je niet op de sloop halen, want ze zijn veranderd. de lambdasonde is wel duur( +/- 200euro dacht ik uit mijn hoofd) dus ik zou eerst even proberen om em los te maken. ben met oldtimer eens dat het waarschijnlijk niet lukt, maar niet geschoten is altijd mis.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

coulance ?? auto is 6 jaar, misschien proberen via de dealer maar ik geef je weinig kans.Aantoonbaar dealer onderhoud enz zouden kunnen helpen.

bus driver (0), 16 jaar geleden

hier ben ik weer heb via verschillende onderdelenlijn en auto demontage bedrijven geprobeerd om uitlaat spruitstuk te vinden ,1had er een en vroeg 80€+20€ verzend kosten er voor ,dat doe ik dus niet koop voor 130€ een nieuwe orginele bij dealer ,hoop dat de lamdasonde er makkelijk uit gaat zonder te beschadigen,maar voor de zeker heid houd de dealer er een achter de hand voor mij ik bedank jullie allen voor de goede adviesen.groeten bus driver

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.