Goedendag,
Wij zijn bezig met het demonteren van een wiellager achter.
Is de juiste volgorde van werkwijze als volgt?
Eerst de flens verwijderen en dat dan het asje op de auto blijft zitten???
Of (wat normaal gesproken bij andere vaste lagers is) haal je het geheel eraf en dan onder de persbank de as eruit drukken en dan het lager eraf? Maar is hier dan speciaal gereedschap voor nodig aangezien ik niet bij de bouten kan komen waarmee het geheel vastzit....
Alvast bedankt
Geplaatst door Garage Rijsenhout (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 Reacties
jw02 (0) PRO, 15 jaar geleden
zit der een vast of konsch lager op?
vast lager is gewoon de naafmoer los en dan inderdaad op de persbank eruit drukken.
konisch lager is remtrommel deraf en valt hij eruit.
kan ook zijn dat het het een vaste naaf is dan zitten der als het goed is 4 bouten aan de achterzijde van je trommel.
als je die los schroeft valt de naaf deraf
succes
peugeottechnieker (0) PRO, 15 jaar geleden
Deze 2.8HDI heeft toch schijven achter ? Het vast lager kan enorm vastzitten , zowel op de astap als in de naaf. Is bij ons wel al eens geeindigt in een nieuwe naaf en astap.
PEUGEOT TR (0) PRO, 15 jaar geleden
al eens? dan hebben jullie al veel geluk gehad.
hiervoor is er speciaal gereedschap van PICHLER, maar dan nog eindigt dit regelmatig met de snijbrander