Peugeot J5: witte blauwe rook na vernieuwing van koppakking

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

hoi heb een camper j5 nu is het probleem heb een nieuwe koppakking gemonteerd om dat de kop waar de kleppen zitten gescheurd was en heb er een tweedehands opgezet maar ook laten testen of die niet gescheurd was maar de kleppen van de tweedehands kop zijn er in blijven zitten .
heb kleppen geregeld inlaat 0,30 uitlaat 0,20 het is niet logies maar werkboek schrijft het zo voor maar nu.
voor dat de kop gescheurd was kon ik starten zonder dat hij rookte heb 4 revisie injectors in gezet en 4 nieuwe
gloeibougies maar als ik s'morgens start dan draait hij precies op 3 cilinders dat duurt ongeveer een 5 a 10 min maar wel roken en dan na ongeveer 1km rijden is rook weg dan na 4 a 5 u stilstand starten en rook na 1km rijden rook weg zou het kunnen dat er een klep niet goed afsluit of brandstoftoevoer maar aan brandstofpomp is niet aan gewerkt zo die staat nog het zelfde.
maar tijdens het rijden geen rook maar als ik het gas even los en terug gas geef hoor ik een licht tikken maar is daarna weg wat heb ik verkeerd gedaan of iets over het hoofd gezien.

alvast bedankt Grt françois

françois snoai

Geplaatst door françois snoai (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

ja het enigstye dat ik er zo van kan maken is dat er een verstuiver leeg gelopen is en darom op 3 cil loopt en rookt.
misschien kun je er achter welke cilinder het is.
dat er een klep blijft hangen zou kunnen als de kop buiten gelegen heeft dus als het een sloop kop is maar je hept met kleppen stellen niet gemerkt dat er na een keer rond draaien meer speloing op de klep zat toch.

groetjes jan.

françois snoai (0), 11 jaar geleden

hoi jan ik denk dat je juist zit heb wagen nog eens gestart en geluisterd met testoskoop en wel degelijk denk ik als je er voor staat is het de eerste van rechts die geeft in het begin een ander geluid maar na enkele malen
goed gas geven is de tik weg en rook veel minder maar ik ga toch nog eens kijken zoals je zegt kleppen terug
stellen.
ps hé jan het klopt toch hé de kleppen stelling op inlaat 0,30 uitlaat 0,20

alvast bedankt voor je reactie Grt françois

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

ja dat klopt voor deze motoren is de opening voor de klepspeling precies anders om dan bij een andere motor.

groetjes jan.

françois snoai (0), 11 jaar geleden

ok jan dank u voor het te bevestigen


Grt françois

françois snoai (0), 11 jaar geleden

hoi ik heb nog één vraagje hoe kan ik het te weten komen of er één injector leeg loopt s'morgens starten en rook en loopt precies op 3 cilinders maar na een 5 a 10 min is dat gedaan alvast bedankt


groetjes françois

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

nou dat is een goede vraag en daar heb ik zo geen antwoordt op.
als wij zo iets in de praktijk hebben gaan ze er alle vier of meer uit en worden ze na gekeken.
bij jou zitten er al nieuwe in dus zou ik niet weten welke je moet nemen.
ik ben bang dat je ze er alle vier weer uit moet halen om ze weer telaten testen om tezien welke het is.
ik verwacht dat als er een niet in orde is de kosten niet voor jou zijn.
overleg anders eerst met het bedrijf waar ze geweest zijn.

groetjes jan.

françois snoai (0), 11 jaar geleden

hé jan ik heb nu boven de verstuivers een doorschijnende retour leiding gezet en volgens mij mag er in de retour weinig brandstof doorkomen nu de 2 zit er meer en de 3 een beetje de rest is goed zo ik de 2e verstuiver vervang zou dat goed moeten zijn denk ik wat denkt jij jan klopt dat wat ik nu vertel of niet ik denk als er veel brandstof doorkomt heb ik teveel verlies zo denk ik

alvast bedankt jan Grt françois

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

in ieder geval zit er verschil in maar als een verstuiver leeg druppelt bij stilstand dan zou je lucht erin hebben en vermoed ik dat er niks in de retout zou zitten.
ik denk dat je misschien wijs doet om de verstuiver van cilinder 2 telaten testen of je moet er nog hebben liggen.
om zo mar tevervangen kost nog al wat.
je hebt er 4 gereviseerde in gezet dus ik zou ze alle laten testen ik dacht zo uit mijn hooft dat ze niet zo moeilijk tedemonteren zijn.
en dan bij dat revisie bedrijf laten testen dan hoef je maar eenmaal heen en weer.

groetjes jan.

françois snoai (0), 11 jaar geleden

hé jan nee ze zijn niet moeilijk te demonteren ik ga ze alle 4 nog eens laten testen heb heb er nog 4 of 6 liggen ga ze ook laten testen er zullen waarschijnlijk wel 4 goede uitkomen zeker hoop ik

alvast bedankt jan ik hou je op de hoogte van het resultaat

groetjes françois

françois snoai (0), 11 jaar geleden

hoi jan het probleem is opgelost bij het vervangen van de verstuivers een paar keer dacht dat daar de fout zat maar nee het zat in de retourleiding boven op de verstuivers met een enkele keren los en vast te zetten of van in het begin te vast aangetrokken zijn er een paar kopjes geschuurd maar bij het los zetten gaan die dicht en bij het aantrekken gaan die open en gaat er lucht mee heb nieuwe leiding en het is goed nu kost euro 146 maar goed het is de moeite waard

nog de beste groetjes françois

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

nou gelukkig dat je er nog voor demontage achter gekomen ben ik had daar nog niet aan gedacht maar gelukkig is het opgelost.

groetjes jan.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.