Mijn Boxer 1900 diesel start de laatste maanden steeds slechter. nu is het inmiddels 5x gloeien, starten, doorstarten en het gas er op houden dan slaat hij aan en komt er een enorme zwarte wolk uit de uitlaat. Zodra de motor loopt, looptie niet op alle vier de pitten zo te voelen. Wanneer de motor warm is looptie echt goed. Deze revisiemotor heeft nu zo'n 30.000 km gelopen.
De inmiddels ondernomen akties zijn de volgende:
gloeipitten vervangen
gloeirelais vervangen (er stond maar 8 volt op de gloeibougies)
verbindingsdraad tussen de gloeibougies vervangen
klepspeling gecontroleerd. (koud)
Wie heeft er nog goede raad voor mij??
bij voorbaat hartlijk dank.
groeten
Henk van Vliet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De stekkerverbinding zag er goed uit, los gehaald en weer vast gezet. kontakten waren schoon. Direct een verbinding tussen accu en gloeipit behoorde inderdaad ook al tot de ondernomen akties, helaas zonder resultaat. Het is zo jammer dat je maar 1 keer in de vijf zes uur kan testen, als hij eenmaal gelopen heeft start hij goed.
Controleer de stekkerverbinding naar de gloeibougies maar eens.
Deze zit aan de onderzijde aan de auto, net voor de radiator.
Succes.
Lijkt toch op niet gloeien.Probeer eens met een losse draad (startkabel)tussen de accu en de gloeibougie's en dan na ongeveer 20 sec starten.
Voor je start het brandstoffilter eens oppompen met het ontluchtingspompje.
Oppompen heb ik gedaan.... drukrubber was zeer snel hard, dus vol. geen resultaat. ik heb trouwens niet het gevoel dat meemalen voorgloeien helpt. als ik direct, na eenmaal gloeien, start gaat dat net zo slecht of goed als bij vijf maal gloeien. Als een of meerdere verstuivers zouden piesen heb ik dan ook last bij een warme motor?
19 jaar
Warmtewisselaar, gemonteerd op de zijkant van de cilinderkop, lek?
Toch maar eens koud de compressie meten en de timing van de pomp controleren.
Ik heb vandaag (eindelijk dan... erg druk gehad) gekeken of er wel brandstof bij de verstuivers komt. van cilinder 1 en 4 kreeg ik de spetters op mijn jas toen ik tijdens het starten de flensmoer iets los draaide. Van 2 en 3 kwam er maar weinig uit. Ook op de pomp heb ik heb ik de moer iets los gedraaid met hetzelfde resultaat. Is de brandstofpomp te reviseren of moet er een nieuwe op :-( ?
19 jaar
Probleem is opgelost......
auto verkocht :-( (met vermelding van probleem)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar