Peugeot Boxer: Zeer slecht starten

Bouwjaar: 1996

Mijn Boxer 1900 diesel start de laatste maanden steeds slechter. nu is het inmiddels 5x gloeien, starten, doorstarten en het gas er op houden dan slaat hij aan en komt er een enorme zwarte wolk uit de uitlaat. Zodra de motor loopt, looptie niet op alle vier de pitten zo te voelen. Wanneer de motor warm is looptie echt goed. Deze revisiemotor heeft nu zo'n 30.000 km gelopen.
De inmiddels ondernomen akties zijn de volgende:
gloeipitten vervangen
gloeirelais vervangen (er stond maar 8 volt op de gloeibougies)
verbindingsdraad tussen de gloeibougies vervangen
klepspeling gecontroleerd. (koud)
Wie heeft er nog goede raad voor mij??
bij voorbaat hartlijk dank.

groeten

Henk van Vliet

henkvv

Geplaatst door henkvv (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Boxer? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Gras (0) PRO, 19 jaar geleden

Controleer de stekkerverbinding naar de gloeibougies maar eens.
Deze zit aan de onderzijde aan de auto, net voor de radiator.

Succes.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Lijkt toch op niet gloeien.Probeer eens met een losse draad (startkabel)tussen de accu en de gloeibougie's en dan na ongeveer 20 sec starten.

henkvv (0), 19 jaar geleden

De stekkerverbinding zag er goed uit, los gehaald en weer vast gezet. kontakten waren schoon. Direct een verbinding tussen accu en gloeipit behoorde inderdaad ook al tot de ondernomen akties, helaas zonder resultaat. Het is zo jammer dat je maar 1 keer in de vijf zes uur kan testen, als hij eenmaal gelopen heeft start hij goed.

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Voor je start het brandstoffilter eens oppompen met het ontluchtingspompje.

henkvv (0), 19 jaar geleden

Oppompen heb ik gedaan.... drukrubber was zeer snel hard, dus vol. geen resultaat. ik heb trouwens niet het gevoel dat meemalen voorgloeien helpt. als ik direct, na eenmaal gloeien, start gaat dat net zo slecht of goed als bij vijf maal gloeien. Als een of meerdere verstuivers zouden piesen heb ik dan ook last bij een warme motor?

Henk Nobach (0) PRO, 19 jaar geleden

Warmtewisselaar, gemonteerd op de zijkant van de cilinderkop, lek?

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

Toch maar eens koud de compressie meten en de timing van de pomp controleren.

henkvv (0), 19 jaar geleden

Ik heb vandaag (eindelijk dan... erg druk gehad) gekeken of er wel brandstof bij de verstuivers komt. van cilinder 1 en 4 kreeg ik de spetters op mijn jas toen ik tijdens het starten de flensmoer iets los draaide. Van 2 en 3 kwam er maar weinig uit. Ook op de pomp heb ik heb ik de moer iets los gedraaid met hetzelfde resultaat. Is de brandstofpomp te reviseren of moet er een nieuwe op :-( ?

henkvv (0), 19 jaar geleden

Probleem is opgelost......
auto verkocht :-( (met vermelding van probleem)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.