Bij doortrekken in 3 tot >3000 rpm gaat motor in noodloop door 'gemeten turbodruk te hoog'. Om te controleren of de vacuum-elektroschakelaar voor turbo (1628HC) op schutbord oorzaak is wil ik die verwisselen met een van de bediening luchtinlaat. Lijkt hetzelfde maar met ander typenummer (1628LQ). Zijn die uitwisselbaar?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom wissel je em niet met die van de egr? die is zeker hetzelfde. buitenluchtaansluiting goed open?
Asje van wastegate wel gangbaar , vacuumslangetje niet lek ?
@Harry. Reden was dat de slangetjes bij die van de EGR niet los wilden. Die van EGR heeft inderdaad zelfde nummer maar ziet er weer gelijk uit met de andere twee voor de luchtinlaat. Enige uiterlijke verschil is de buitenluchtaansluiting. Bij turbo een klein pijpje met een los filtertje erop, bij de andere 3 een grotere rond 'dop'. Weerstand van de spoel is bij allen gelijk nl 14,4 Ohm. Ik heb bij stationair draaiende motor onderdruk op de buitluchtaansluiting en ook op de turbokant, al lijkt dat wat minder.
@Kaleido. Dank voor de andere suggesties.
11 jaar
volgens mij is de werking ook hetzelfde, die buitenluchtaansluiting was destijds een modificatie.(vandaar dat het ook wel een ander nummer zal zijn nu)
Dank. Ik heb de kleppen omgedraaid en komende dagen eens kijken of het de oplossing was.
11 jaar
Was niet de oplossing. Volgens peugeotdealer wordt het afslaan veroorzaakt door een te lage brandstofdruk in hogedrukdeel bij teveel vermogensvraag. Daarom wordt opvoerpomp uitgeschakeld om te voorkomen dat de HD-pomp droog komt te draaien en slaat de motor af. En de te lage brandstofdruk kan komen door lekkende verstuiver(s) of een defect in HD-pomp. Of kan de opvoerpomp ook zelf de oorzaak zijn?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar