Hoi mede Pontiac Trans Sporters..
Ik zit met een lastig probleempje bij m'n pas aangeschafte prachtige metalic groene TS 2.3 16v. van '95.
Een week geleden had ik plots geen koppeling meer, ik moest m'n wagen stilleggen om te kunnen schakelen.
Dit wegvallen van de koppeling gebeurde allemaal in een tijdspanne van 2 dagen rijden.
Ik heb hem laten nakijken bij de lokale garagist van dienst die zowat alle wagens doet.
Hij ziet direct dat het olie-potje rechtsbovenaan kompleet LEEG is... dus moet er ergens een lek zijn begonnen.
We hebben na 2 uur knoeien eindelijk DOT3 olie erop gekregen met een vacumpompje en de druk op de koppelpedaal kwam terug.
Nu hebben we alles afgezocht naar lekken, maar op het eerste zicht niks kunnen vinden.. de oliepomp is een ramp, want die staat helemaal achteraan de motor verborgen onder een of ander servopomp.. je kan het alleen met een zeer lange arm voelen.
Je kan zelf niet een darmpje aansluiten op een of ander nippeltje want je ziet niet wat je doet, zo'n klere constructie.
De ambriagepomp zelf, dus de stang waar je op duwt met je voet lekt een klein beetje smurrie maar dat zou ook gewoon smeer kunnen zijn.
Alleszins, als ik een witte doek onder de auto leg, en de hele tijd de koppeling induw kan ik nergens sporen zien van een lek!!!
Ik ben bij een US cars specialist geweest nabij de Boomse Steenweg te Aartselaar Belgie en die kon het niet zo direct zien, hij zei me de Buté (wat dat ook moge zijn) goed in het oog te houden en onderaan de zwarte kap die motorblok beschermt te verwijderen om te zien waar het zou kunnen lekken..
Zo zou ik zelf de diagnose kunnen stellen en kan hij het stuk bestellen dat nodig is indien het probleem erger wordt met lekken dan..
Oh ja, en hij zei me ook als de buté moest lekken dan moet heel de boite eronder uit, pfff.. ik krijg het al warm.
Ja, dit zie je van hier.. ik kruip niet onder een auto die op een krik staat hoor. en iemand met een put of lift ken ik niet, en de meeste gagagisten willen aan deze auto niet aankomen.
Das weer echt zooi van de beste soort..
Heeft er nog iemand problemen gehad met ambriagepompje of een andere pomp die de olie moet regelen van de koppeling..
Rudolf
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ik jou verhaal zo lees is waarschijnlijk je druklager lek,even subframe eronderuit bak los en druklager vern,veel succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Pontiac Trans Sport of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar