Renault Laguna: Aandachtspunten RENAULT LAGUNA EXPRESSION 1.6 16V GRAND TOUR

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

Ik ben van plan om een RENAULT LAGUNA EXPRESSION 1.6 16V GRAND TOUR aan te schaffen. ik heb helemaal geen ervaring met Renault dus zijn er nog extra aandachtpunten waar ik op moet letten??

75000 km uit 2001 voor 10000 euro.

Alvast bedankt voor de genome moeite

Roland Nooij

rowero

Geplaatst door rowero (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

ksie (0) PRO, 16 jaar geleden

Electr raammechansime voordeuren .Achterasbussen.Fussekogels.Spoorstangkogels.Remklauwen achter.Sleutelkaarten.Bobine,s.Gasklephuis.Electr bedrading.Ventielen.Kachelpanelen.Klokpaneel.Slotmechanisme.Kaartlezer.Dit zijn diversen klachten over dit type en bouwjaar.

ejnn (0), 16 jaar geleden

Twee dingen, een 1.6 is te weinig, als je er iets achter wilt knopen zeker.
Als je er 10.000 euro voor wilt betalen moet hij wel helemaal kompleet zijn, voor minder dan dit bedrag heb ik voor mij 1.8 2 jaar geleden betaald met bijna alles erop. Zou een bod neerleggen van circa 6.500 euro tot max 7.000 euro. Zit er een gas tank onder???

sytze (0) PRO, 16 jaar geleden

Veels te veel geld voor dit bouwjaar. Heb er bv eentje van zelfde bj maar die kost de helft......

rowero (0), 16 jaar geleden

Bedankt,

Zal eens kijken of er nog wat vanaf gehaald kan worden!!! hoe zijn de ervaringen met deze auto op gas en wat kost de inbouw van een gasinstallatie?

Nogmaals bedankt voor de genome moeite

Roland Nooij

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Ze kunnen goed tegen gas, maar ik zou de auto niet kopen.
de auto heeft geen stabiele elektronika en als je er dan ook nog lpg in laat zetten word het helemaal een feest.
Dan kun je er op leeg lopen.

AS1 (105), 16 jaar geleden

Als je geen ervaring met Renault hebt, loop je een ernstig risico dat je na deze auto geen Renault meer wilt.
De Laguna II uit 2001/2002 is het meest onbetrouwbare wat Renault ooit heeft geproduceerd.
Ik zou een dergelijke auto alleen kopen als die weinig kost, als je zelf het onderhoud kunt doen en als je niet wakker ligt van een storing hier en daar.
Voor 10000 Euro kun je trouwens wel een uit 2003 vinden met iets meer kilometers.

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

Bij een kilometerstand van 75000km zul je nog niet veel gebreken hebben/krijgen.
Doe er een 150.000km bij en dan ga je wel wat reparaties krijgen. Dit kan dus nog een hele tijd duren, afhankelijk van het aantal kilometers dat je per jaar rijdt.

Reparaties buiten het normale onderhoud die ik zoal gehad heb:
190.000km reparatie lekke airco leiding
215.000km lekke waterpomp
215.000km vastgelopen freewheel poelie op dynamo (n.v.t. voor 1.6 benzine)
215.000km pomp koplampsproeiers (alleen voer auto's met Xenon verlichting)
230.000km defecte turbo (n.v.t. voor 1.6 benzine)
230.000km spoorstangkogel met speling, ten gevolge van een scheurtje in de rubber hoes.
256.000km achterasrubbers

Verder een klein kaartlezer probleepje dat met een beetje lijm zelf te repareren is. Met mijn wagen heb ik geen problemen met de elektronica, probleempjes zijn mechanisch van aard en kilometerstand gerelateerd.

Volgens de ANWB/BOVAG koerslijst is 10.000 euro een prijs voor bij de merkdealer met garanties erbij. Prijs voor handel zonder garanties 8400. Er is waarschijnlijk nog wel wat ruimte voor onderhandeling.

Als ik minder dan 20.000km per jaar zou rijden zou ik een wagen als deze overwegen, misschien zou ik wel kiezen voor wat meer vermogen. Dit is persoonlijk, als je geen plannen hebt om er een caravan achter te hangen zijn 110pk waarschijnlijk voldoende.

Mijn mening over gas is dat je er op moet koken..... of je huis mee moet verwarmen.
Je kan LPG niet overal krijgen, zeker niet in het buitenland. Je tankt je het leplazarus. Je hebt een tweede brandstof systeem, dus meer kans op storingen. De tank zit in de weg voor bagage of een reserveband. Een nieuwe installatie is de eerste jaren misschien prima, maar dan krijg je vervuilingsproblemen in allerlei onderdelen (zoals verdamper/verdeler/injectoren) wat voor ergernis en kosten gaat zorgen.

Succes met je keuze.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

lpg kun je tegenwoordig overal krijgen, vialle installatie is zeer betrouwbaar.
Ik wil me wel het leplazarus tanken voor 18 euro I.p.v 80 euro.
Alleen niet in combinatie met een renault laguna, want dat is een compleet drama.
Zijn op benzine al een ramp, laat staan als er nog een installatie bijkomt.
Ligt niet aan de installatie, maar aan de ramp elektronika in de laguna.
Kortom, met een grote boog omheen lopen!.
Bekijk de topics maar op problemcar.

Erik2804 (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]lpg kun je tegenwoordig overal krijgen, vialle installatie is zeer betrouwbaar.
Ik wil me wel het leplazarus tanken voor 18 euro I.p.v 80 euro.
Alleen niet in combinatie met een renault laguna, want dat is een compleet drama.
Zijn op benzine al een ramp, laat staan als er nog een installatie bijkomt.
Ligt niet aan de installatie, maar aan de ramp elektronika in de laguna.
Kortom, met een grote boog omheen lopen!.
Bekijk de topics maar op problemcar.[/quote]
Aantal topics zegt niet zo veel. Opel en Volkswagen hebben meer topics dan Renault. Bentley heeft er bijna geen, moet dan iedereen een Bentley kopen?

Ga maar eens lpg tanken in Duitsland..... je zult een speciaal boekje nodig hebben om ze te vinden. Voor de echte kilometervreters is diesel handiger, dit kun je echt overal krijgen. Ook in NL kun je LPG niet bij elk tankstation krijgen.

Koop je een gebruikte wagen met LPG, reken dan op een cylinderkop revisie na 150.000 tot 200.000km. Dit kost serieus centen.
Laat je een nieuwe LPG installatie plaatsen, kost dit ook serieus centen.

Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen wat je wanneer had moeten doen. Vooraf is dat een stuk lastiger.

Ieder zijn persoonlijke keuze.

[url=http://imageshack.us][img]http://img171.imageshack.us/img171/3824/...[/img][/url]
Laguna GT Privilege 1.9dci 120pk geoptimaliseerd -> 155pk

Abba (0), 16 jaar geleden

We moeten niet zo negatief zijn denk ik, er zijn heel veel lagunas die heel goed presteren, opels en VW's hebben ook genoeg problemen, maar omdat de meeste autos van deze merken een kale uitvoering zijn hebben ze minder storingen. Renault is een van de merken die goed doet op LPG, en daar is ook niets mis mee, en als je ook een beetje aan de toekomst van je kinderen denkt, dan zou je nooit overwegen om een diesel te nemen, helaas doen de velen dat.
als eerst is 10000 euro veel te veel voor deze auto, voor die prijs zou je minstens half jaar garantie bij moeten krijgen.
kijk goed of de elektrische display van kachelbediening goed werkt (verlichting gaat knipperen of brandt niet)
let ook op of airco goed werkt.
en zelf vind ik dan 1.6 voor een grand tour weinig is, maar als je van rustig rijden houdt een niet te hard rijdt dan kan het wel.
voor de rest denk ik niet dat met 75000km deze auto technische mankementen zal vertonen.

succes!!

decloper (0), 16 jaar geleden

Hallo,

Ik zou absoluut geen 1.6 nemen, die hebben gewoonweg te weinig koppel.

Zolang je voor je een benzine versie kiest is er niet zoveel aan de hand, natuurlijk zijn er gevallen.

Ikzelf heb een 2.0 IDE (volgens velen een slechte keus) maar tot op heden geen rare, buiten onderhoud om dingen mee gehad. Hij rijdt gewoon super lekker, heerlijk comfort.

Succes met je aankoop!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Abba]en als je ook een beetje aan de toekomst van je kinderen denkt, dan zou je nooit overwegen om een diesel te nemen, helaas doen de velen dat[/quote]
je kunt natuurlijk ook met een masker op gaan lopen en daar een paar oogkleppen aan toevoegen! dan heb je toekomt alleen geen LEVEN!! alsof kinderen daar om zitten te springen.....

Gr. paul,

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Topic starter, wees wijs en laat die laguna staan, zelfs in autobladen word er voor gewaarschuwd dat het bedroevend is met die autos.
Kijk hier maar in het rond en je word daar niet vrolijk van en die enkeling waar het wel goed gaat is niet representatief voor de grote groep die niks als ellende gehad hebben met die auto.
Kortom, niet aan beginnen.

rowero (0), 16 jaar geleden

Hallo,

iedereen bedankt voor zijn reactie. ik ga eens verder kijken maar niet meer bij Renault. De Citroen picasso vind ik ook wel mooi en is redelijk betaalbaar. Nissan Primera station??

Nogmaals bedankt voor de ellende die me bespaard is gebleven

Roland Nooij

Privilege1 (0), 16 jaar geleden

Wat een hoop bulshit vooral die van primera P11,

Van de eerste type's renault laguna (dus vanaf 2001) zijn heel veel verkocht (lees lease)
er zijn giga veel laguna 2 op gas weggezet, en er zijn meer wel die 200000 km. hebben gelopen dan niet.

Zoals je in diverse topic's kunt lezen komt renault relatief veel voor, maar zo ook opel en VW (wet van de
grote getallen) zeker en vast is als je betrouwbare auto wilt kopen koop dan een DUITSER.

Renault laguna 2 en dan vooral de grand tour is een tijdloze auto, en qua design nog helemaal van deze
tijd, ok renault staat bekend om zijn electronische storingen maar daar kun je de laguna 2 niet helemaal
op aanspreken.

De eerste modellen 2001 zaten wat kinderen ziekten in, later is dit beter geworden, de laguna is daar
een tegen een betrouwbare, ruime en comfortable auto, niks mis mee. Wat je vaak leest is dat de
problemen komen bv door het rijden op gas en op hogere kilometers, en neem van mij aan ander merken
hebben daar ook last van.

Laat een ding duidelijk zijn, en 1.6 op gas is vragen om moeilijkheden, moet je minimaal 1.8 hebben,
meerdere gasinstallateurs hebben mij verteld dat bv de 1.8 en 2.0 op gas zo 300000 km. kunnen lopen
zonder problemen en ZONDER KOP AANPASSING(en).

De mijne een 1.8 met 160.000 km op de teller op gas is perfect, nooit geen problemen mee gehad,
loopt perfect op gas en benzine, enigste is normaal onderhoud en recentelijk lambdasonde en verdamper
kosten 300 euro. Wel zijn er natuurlijk de "kleine"standaard renault dingen zoals iets wegvallen verlichting
aircodisplay, en de tank inhoud gas via de boardcomputer. Voor de rest SUPER AUTO.

Over de waarde kan ik kort zijn DA's dikke vette shit, wat ik heb geleerd is dat uitvoeringen, brandstof
kilometerstanden en bouwjaren er niet zoveel toe doet bv:

De mijn privilege kosten 2002 nieuwprijs 30000 euro, mag nu weg voor 7500 EURO !!!!!

Even simpel gezegd particuliere verkoopprijzen zijn ca:

Bj. 2001 ongeveer 6000 euro (maximaal)
Bj. 2002 ongeveer 8000 euro (maximaal)
bj. 2003 ongeveer 10000 euro (maximaal)

Let op (en ik kan het weten) de handel geeft tussen de 1500 en 2000 euro MINDER !!!!!.

Het is maar dat je het weet mvgr klaas.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.