We hebben een probleem met een espace III 2.2dci met een cp1 brandstofpomp.
Koud slaat deze slecht aan (wel langer dan 10sec doorstarten).
Als deze aanslaat loopt deze goed.
Dmv clip geen storingen zichtbaar.
Temp. kvs geeft een goeie waarde aan.
Brandstofopvoerpomp word aangestuurd.(voorbij de tank)
Start toerental is goed +/-250toeren.
Accu is goed.
Toerental dmv uitlezen is goed
Druk is tijdens het starten gelijk al 80bar.
Verstuiver retour opbrengst is nihil.
Auto heeft anderhalveton gedraaid.
4 nwe gloeistiften en gloeisysteem is in orde.
Wie heeft nog opties?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
80 bar tijdens het starten is vééél te weinig.
Pak de goeie Sm er eens bij; de documentatie mbt storing zoeken is echt enorm verbeterd het laatste jaar
retouropbrengst van de injecteurs al es nagekeken?
G9T heeft hier wel vaak last van en meestal na vervangen van brandstoffilter! (niet proper genoeg gewerkt en vuiltje naat injecteur)
[quote=patvdr]retouropbrengst van de injecteurs al es nagekeken?
G9T heeft hier wel vaak last van en meestal na vervangen van brandstoffilter! (niet proper genoeg gewerkt en vuiltje naat injecteur)[/quote]
De topic-starter geeft aan dat de retouropbrengsten vd verstuivers nihil zijn.
Hoe kan je bij een CP1 inspuitsysteem met een gesloten Purflux filter niet proper genoeg werken? Je trekt de leidingen eraf, plaatst een nieuw filter en klikt de leidingen weer vast.
Voor deze storing moet je gewoon het zoekschema in sm raadplegen!
Goed henk bedankt in ieder geval voor het meedenken.Ik had volgens sm 3505 geloof ik alles nagekeken.
Regelaar doorspoelen e.d. hielp niet.
De druk tijdens het starten liep op tot 80 even en dan schoot steeds door dan naar 300bar.
Op dat moment slaat hij dan ook aan.
Diverse mogelijkheden bekeken en toch de regelaar los geschroefd omdat deze in de begin series nogal
dubieus waren.En idd o-ring gescheurd van de regelaar (deels opgelost) waarschijnlijk een keer benzine getankt.
Maar goed heb em nu mee voor de controle maar het is nu tikken lopen.
Dus allen bedankt voor het meedenken.
ok mannen ik had het regeltje over retour blijkbaar over het hoofd gezien.
henk je hebt volkomen gelijk dat de zoekschema's tegenwoordig zeer goed zijn (als je de juiste vind)
anderzijds, de purflux filter heeft vijf aansluitingen die in de weg zitten om de filter er uit te halen en dus opzijgelegd worden (liefs ergens achter om niet terug te schieten) filter ligt vol stof en zand en monteur heeft vieze handen en probeert een van de twee zwarte o-ringen in de aansluiting terug op zijn plaats te duwen! kan er dan niet een ietsje pietse vuil in de leiding geraken? trouwens ik durf er op weden dat het groene ringetje van de drukregelaar onderaan zwart zag van minuscule vuiltjes.
proper werken helpt bij moderne motoren zeg ik.
we zijn er toch om mekaar te helpen niewaar ;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar